Płaski brzuch w tydzień – rodzaj ćwiczeń, dobór diety

Brzuch podobnie jak kręgosłup odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu całego organizmu, ponieważ mięśnie brzucha stanowią stabilizację dla kręgosłupa, a także ochronę dla innych narządów. Mięśnie brzucha to aż cztery grupy mięśni: mięśnie proste, skośne wewnętrzne i zewnętrzne, a także mięśnie wewnętrzne. Mięśnie są pokryte tkanką tłuszczową, dlatego jeśli planujemy mieć płaski brzuch w tydzień najpierw należy zacząć od treningu na redukcję tkanki tłuszczowej.

Osoby, które rozpoczynają przygodę z treningami mogą się zastanawiać czy jest możliwe, aby przy intensywnym treningu uzyskać płaski brzuch w tydzień. Wszystko zależy od założeń planu treningowego, ale także od umiejętności i predyspozycji osoby trenującej. Trzeba wiedzieć, że mięśnie brzucha biorą udział właściwie w każdym wykonywanym ćwiczeniu, dlatego ćwiczenia poświęcone konkretnie tylko mięśniom brzucha powinny być wykonywane na końcu treningu.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

spis treści

1. Płaski brzuch w tydzień – rodzaj ćwiczeń

Płaski brzuch w tydzień przy intensywnym treningu? Oczywiście jest to możliwe, ale ważne, aby nie tylko dobrać właściwie typ ćwiczeń istotna jest też ich częstotliwość i intensywność. Osiągnięcie płaskiego brzucha w tydzień to duże wyzwanie, ale jest cel do zrealizowania. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że trening mięśni brzucha musi zakładać w pierwszej kolejności likwidację zbędnej tkanki tłuszczowej, a dopiero w drugiej kolejności rzeźbę mięśni.

Płaski brzuch w tydzień to konieczność nie tylko intensywnego treningu, ale i odpowiedniej diety
Płaski brzuch w tydzień to konieczność nie tylko intensywnego treningu, ale i odpowiedniej diety (123RF)

Trening mięśni brzucha nie powinien być rozgrzewką zanim zaczniemy należy wykonać kilka ćwiczeń aerobowych mogą to być dla przykładu skłony, krążenia bioder, skręty tułowia. Ważna jest też częstotliwość wykonywania ćwiczeń, jeśli chcemy mieć płaski brzuch w tydzień należy trenować intensywnie, ale konieczne są okresy regeneracyjne, ponieważ zbyt wyczerpujący trening siłowy może doprowadzić do przeciążenia mięśni, a nawet kontuzji.

To też warto wiedzieć

Bardzo ważna jest też kolejność wykonywania ćwiczeń na płaski brzuch w tydzień, ponieważ dla przykładu trening na dolne partie ciała również angażuje do wysiłku mięśnie brzucha. Dlatego ustalając kolejność warto poprosić o pomoc trenera, aby cały trening stanowił spójną całość.

Trenując mięśnie brzucha można wykorzystać sprzęt do ćwiczeń, np. hantle, ławeczkę do ćwiczeń. Ćwiczenia na płaski brzuch w tydzień to przykładowo skłony w leżeniu na płasko, unoszenie nóg w zwisie na drążku, unoszenie nóg w podporze, skręty tułowia czy skłony boczne.

2. Płaski brzuch w tydzień – dobór diety

Bez względu na to, jaki trening wybierzemy, aby wyćwiczyć płaski brzuch w tydzień, należy do ćwiczeń dobrać także odpowiednią dietę. Przede wszystkim powinien być to jadłospis, z którego zostaną wyeliminowane potrawy wysokokaloryczne, cukry.

Jak spalić tłuszcz na brzuchu?
Jak spalić tłuszcz na brzuchu? [6 zdjęć]

Szukasz sposobu, by pozbyć się uporczywie powracającej tkanki tłuszczowej na brzuchu? Nie działają ćwiczenia,...

zobacz galerię

Codzienne posiłki dla osób odchudzających brzuch powinny zawierać białko, błonnik, węglowodany. Przy intensywnych treningach brzucha należy włączyć właściwie dobrane suplementy diety. Nie wolno zapominać o systematycznym nawadnianiu organizmu.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy