Pływanie żabką – jak poprawnie pływać, zalety

Wiele osób pływających w basenie pływa żabką, czyli stylem klasycznym, większość z tych osób niestety nie robi tego poprawnie. Pływają z wynurzoną głową albo źle wykonują ruchy kończynami. Większość nie zwraca na to uwagi, ale jeżeli chcesz poprawnie pływać żabką to przeczytaj ten artykuł.

Zobacz film: "Wysiłek fizyczny - codzienna aktywność"

spis treści

1. Pływanie żabką – jak poprawnie pływać?

Jak wiadomo wyrobienie i nauczenie się pływanie technicznie poprawnego jest bardzo czasochłonne, jednak do opanowania. W pływaniu należy być cierpliwym i nie poddawać się. Z upływem czasu nie zauważymy nawet jak znakomicie i poprawnie wychodzi na pływanie żabką.

Pływanie żabką jest dobre dla zdrowia
Pływanie żabką jest dobre dla zdrowia (123RF)

1.1. Po pierwsze przyjrzyjmy się technice pracy rąk.

Zaczynając naukę żabą, połóż się brzuchem na tafli wody. Twoje ręce powinny być złożone (jak do modlitwy) na wysokości klatki piersiowej. Wykonując ruch rękoma wybijajmy je do przodu przed nami, następnie zataczajmy okręgi na wysokości barków i z powrotem składajmy ręce na wysokość klatki. Wykonując okręgi wewnętrzna strona dłoni powinna być skierowana ku wodzie, w taki sposób, aby ją jak najbardziej odgarniać

1.2. Po drugie – praca nóg.

Praca nóg jest niezwykle istotna podczas nauki żabki. W tym stylu, ruch nóg jest najważniejszy. Musimy się bardzo dobrze wybijać od wody, żeby jak najdalej wyprowadzić ruch pod wodą. Ruch nóg polega na zgięciu kolan i jednocześnie mocny i szybkim odepchnięciu się od wody, stopy powinny być zadarte, a ich podbicie musi tworzyć kąt prosty z taflą wody. Ruch musi być wykonywany dość wąsko, tak aby nie przekroczyć szerokości bioder.

1.3. Po trzecia – głowa.

Jak wiadomo w żabce głowa musi być ran nad powierzchnią wody, a zaraz pod nią. Gdy ręce są wyprostowane w wodzie (gdy do niej wchodzą), głowa powinna „chować się” pod wodą, tym samym wstrzymujmy powietrze, gdy głowa się wynurza nabieramy powietrza ile sił i znowu płyniemy pod wodą. Wykonując okręgi rękami, głowa jest nad taflą wody. Broda powinna być skierowana w stronę klatki piersiowej.

Należy nauczyć się, wyuczyć łączenie ze sobą tych wszystkich elementów, tzn. razem z wynurzoną głową, wykonywany jest ruch nóg, potem same ręce. To jest ważne, właśnie tutaj popełniamy największy błąd, bo łączyny ręce i nogi w jeden zależny ruch.

Aby poćwiczyć poprawną technikę, można wykonywać ćwiczenia na lądzie, jak i wodzie z pomocą licznych pływackich sprzętów, np.: deski do pływania. Na pewno będą pomocne w wyćwiczeniu poprawnej techniki.

Najlepszy sport dla kręgosłupa
Najlepszy sport dla kręgosłupa [10 zdjęć]

Choroby kręgosłupa rozwijają się przez lata na skutek wielu zaniedbań. Do tych najczęstszych schorzeń...

zobacz galerię

2. Pływanie żabką zalety

Zalet wynikający z pływania jest bardzo wiele, pływanie jest chyba jednym z mniej kontuzyjnych i rewelacyjnie wpływających na zdrowie sportów.

Zalety pływania żabką:

  • Korygowanie różnych, ciężkich wad postawy;

  • Pomoc w dojściu do zdrowia po ciężkich chorobach;

  • Szybkie spalanie kalorii;

  • Wyrzeźbienie sylwetki, odsłona mięśni;

  • Lepsza wydajność płuc;

  • Poprawa kondycji fizycznej;

  • Lepsze krążenie krwi;

  • Szybszy metabolizm.

PYTANIA I ODPOWIEDZI LEKARZY NA TEN TEMAT

Wszystkie odpowiedzi lekarzy

Jak widać zalety wynikających z pływania jest bardzo wiele. Świetnie służy jako sport dla kobiet w ciąży, jak i tuż po niej. Warto opanować poprawny styl żabką, chociażby dla zdrowia i własnej satysfakcji.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy