Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (861 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (402 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Podejmujesz wiele decyzji w pracy? Jesteś bardziej narażony na otyłość

Avatar placeholder
22.07.2024 14:49
Dużo zadań w pracy powoduje otyłość
Dużo zadań w pracy powoduje otyłość (Zdjęcie mężczyzny / Shutterstock)

Rodzaj obowiązków w pracy może wpływać na wagę w niekorzystny sposób – wynika z badań opublikowanych w "Social Science and Medicine".

W 2014 roku odnotowano ponad 1,9 miliarda nowych diagnoz nadwagi, z czego ponad 600 milionów stanowiły osoby otyłe. Naukowcy uważają, że to, jaką wykonujemy pracę, może przyczyniać się do rozwoju tego zjawiska.

Poczucie władzy w pracy jak dotąd było uważane za pozytywne zjawisko. Mimo że wysokie wymagania uznaje się za stresogenne, zwiększona decyzyjność i kontrola wydają się niwelować negatywne strony kierowniczych stanowisk. Nowe badania sugerują jednak coś zupełnie odwrotnego.

Naukowcy zbadali 450 uczestników w średnim wieku – 230 kobiet oraz 220 mężczyzn, którzy byli zatrudnieni na różnych stanowiskach zarówno w pracy biurowej, jak i fizycznej.

Zobacz film: "Otyłość wpływa niekorzystnie na mózg. Najnowsze badania"

Po zmierzeniu wzrostu, wagi, obwodu talii autorzy przeprowadzili wywiady telefoniczne w celu zebrania informacji o trybie pracy. Po skontrolowaniu innych czynników, takich jak płeć, wiek, dochody, godziny pracy czy jej rodzaj, naukowcy odkryli, że te czynniki są silnie powiązane z otyłością.

Wyniki pokazują, że posiadanie określonych umiejętności oraz wolność wykorzystywania ich w pracy powiązane są z niższym BMI oraz mniejszym obwodem talii, natomiast podejmowanie wielu decyzji wiąże się z większą masą ciała.

Przyczyny otyłości często przypisuje się złej diecie i niewystarczającej ilości ruchu, ale inne  czynniki, włącznie ze środowiskowymi, psychologicznymi, społecznymi czy kulturowymi, są równie ważne – wyjaśniają naukowcy.

W kontekście historycznym duża wolność w podejmowaniu decyzji jest uznawana za pożądaną w pracy. Jednak w nowoczesnej globalnej konkurencji pracownicy z dużą władzą decyzyjną mogą czuć się przytłoczeni wymaganiami lub złymi wyborami.

Nadmierna liczba podejmowanych decyzji może zamienić się w brzemię odpowiedzialności prowadzące do większego stresu oraz wzmożonej konsumpcji lub zmiany sposobu przetwarzania żywności przez organizm, co prowadzi do odkładania się tłuszczu.

Autorzy sugerują również, że poziom stresu spowodowany decyzyjnością w pracy może zależeć od cech indywidualnych.

Poczucie kontroli może mieć pozytywny wpływ na zdeterminowane osoby, a stresogenny na te, którym determinacji brakuje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Potrzebujesz konsultacji z lekarzem, e-zwolnienia lub e-recepty? Wejdź na abcZdrowie Znajdź Lekarza i umów wizytę stacjonarną u specjalistów z całej Polski lub teleporadę od ręki.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze