Proste sposoby na poprawę sprawności seksualnej

Problemy w sypialni mogą zdarzyć się każdemu, zwłaszcza że zaburzenia erekcji są jedną z najczęściej występujących dolegliwości seksualnych mężczyzn. Według danych Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej dotyczą 1,7 mln Polaków.

Mniejsza ochota na seks lub brak wzwodu to tylko niektóre z problemów, które dotyczą mężczyzn. Mogą pojawić się bez względu na wiek i dotychczas prowadzone życie seksualne. I choć wiemy na ten temat coraz więcej, nadal wielu panów nie wie, jak sobie radzić. Są skrępowani i zawstydzeni, więc wizyta u lekarza nie wchodzi w grę. Zaburzenia erekcji jednak nie znikną, jeśli ich źródło nie zostanie wyeliminowane.

Zobacz film: "Ryzyko kontaktów seksualnych"

1. Odpocznij

Gdy pojawią się problemy, nie trzeba od razu wpadać w panikę. Takie sytuacje się zdarzają, i to z różnych przyczyn. Najczęściej winne są stres i zmęczenie, nieodłączne elementy dzisiejszego życia. Za zaburzenia erekcji odpowiadać mogą kłopoty małżeńskie, kłótnia ze współpracownikami, brak snu. I choć możemy sobie tego nie uświadamiać, psychiki nie da się oszukać.

Z czasem nie da rady udźwignąć wszystkich trosk. Efekt? Niemoc w sypialni. W takiej sytuacji rozwiązanie wydaje się proste: odpoczynek, szczera rozmowa z partnerką i sport, który pomoże rozładować nadmiar emocji. Gdy to nie pomoże, dobrym pomysłem będzie wizyta u psychologa. Warto też spróbować kochać się rano, kiedy organizm ma najwięcej energii, a poziom testosteronu jest najwyższy.

2. Zbadaj się

Powodem zaburzeń erekcji mogą być problemy zdrowotne. Jest długa lista chorób, która objawia się właśnie w ten sposób. Jedną z nich jest diagnozowana coraz częściej cukrzyca. Warto więc udać się do lekarza, szczerze opowiedzieć o swoich kłopotach w sypialni i wykonać podstawowe badania. Sprawność seksualna wróci automatycznie, gdy choroba zostanie wykryta i będzie odpowiednio leczona.

3. Zmień styl życia

Nie da się zaprzeczyć, że seks to swego rodzaju wysiłek. By stosunek był satysfakcjonujący, trzeba mieć energię. A tę łatwo dzisiaj utracić. Palenie papierosów, nadmiar alkoholu, zła dieta – to wszystko z czasem zaczyna negatywnie wpływać na potencję i zwiększa ryzyko poważnych chorób. Warto więc zmienić swoje nawyki. Nie trzeba od razu ze wszystkiego rezygnować, zmiany można wprowadzać powoli. Warto zacząć od ograniczenia alkoholu i podjęcia codziennej aktywności fizycznej, a z czasem rzucić palenie.

4. Włącz do diety afrodyzjaki

Najpopularniejszymi produktami pobudzającymi zmysły są owoce morza, ale to niejedyne pokarmy, które poprawiają sprawność seksualną. Substancje o takim działaniu znajdziemy też w kawie, bananach, imbirze, cynamonie, morelach i czekoladzie.

5. Wybierz lek, nie suplement

Naturalne metody na zaburzenia erekcji nie zawsze są skuteczne. Z czasem problem nasila się, a związane z tym napięcie psychiczne nie sprzyja poprawie. W takiej sytuacji pomóc mogą środki farmaceutyczne, ale uwaga: ich wybór nie może być przypadkowy. Po pierwsze, zawsze trzeba kupować je w aptece.

Po drugie, warto zdecydować się na lek, a nie na suplement diety. Po trzecie, dowiedzmy się, jak działa wybrany przez nas specyfik oraz jaką substancję zawiera. I po czwarte, zastanówmy się, czy dany lek jest bezpieczny w użyciu. Możemy na ten temat porozmawiać z lekarzem lub skorzystać ze specjalnego narzędzia diagnostycznego (dołączone jest m.in. do opakowań leku MaxOn Active).

Problemy z erekcją nadal pozostają tematem tabu. Stereotypowo uważa się, że pozbawiają męskości. To bardzo krzywdzący pogląd. Brak wzwodu czy też niemożność utrzymania go przez odpowiedni czas nie biorą się przecież znikąd. To nie choroba, ale objaw. Wykrycie czynnika go wywołującego jest jedynym skutecznym sposobem na kłopoty w sypialni.

Partnerem artykułu jest MaxOn Active

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Ważne tematy