Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 7 9 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

53 kg u 12-latki i jazda konna

Dzień dobry!Mam 12 lat,jestem dziewczynką i ważę 53kg/158cm wzrostu. To za dużo? Jem dużo,żeby mieć siłę na bardzo częste treningi jazdy konnej. Mój jadłospis to np: Śniadanie:duża miska owsianki/niesłodzonych płatków kukurydzianych 2śniadanie:pokrojone jabłko z własnego drzewa polane jogurtem naturalnym Obiad:3gotowane ziemniaki+2 szklanki surówki np z kiszonej kapusty/3-4 ogórki kiszone+zupa Podwieczorek:2surowe marchewki Kolacja:kanapka;kromka ciemnego chleba+biały ser+1duży pomidor Za dużo?
KOBIETA, 12 LAT ponad rok temu
Lek. Paweł Baljon
77 poziom zaufania

Witam serdecznie. Twoje BMI wynosi 21.23 kg/m2 co oznacza wagę prawidłową. Przedstawiona dieta wygląda na prawidłowa.

lekarz w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Witam, Twoja masa ciała jest prawidłowa. Nie odchudzaj się, ale możesz zmienić swoje nawyki żywieniowe. Z pewnością też nie jesz za dużo. Zacznij dbać o swoją codzienną dietę – nie jedz dużych objętości, nie przejadaj się, staraj się wybierać produkty jak najmniej przetworzone – unikaj serków i jogurtów owocowych czy smakowych (także tych light), produktów typu fast food, gotowych dań, sosów w słoiczkach czy w proszku, napojów słodzonych (zwróć uwagę czy pijesz sok 100% czy może napój/nektar do, których dodawany jest cukier). Spróbuj jeść 4-5 małych objętościowo posiłków – 3 posiłki główne i 2 przekąski. Na przekąski jedz: owoce lub jogurt naturalny z garstką owoców lub z orzechami. Na śniadanie wybieraj np. 2-3 kromki chleba razowego z pastą jajeczną lub twarogową lub rybną lub z warzyw strączkowych lub z awokado (bez majonezu, ale za to z jogurtem 2%) z warzywami np. 1 pomidorem lub ½ papryki albo zupę mleczną – płatki owsiane z mlekiem/jogurtem 2% z garstką owoców. Na obiad standardowo kasza/ryż brązowy/ makaron pełnoziarnisty/ ziemniaki (bez tłuszczu i śmietany) z dużą ilością warzyw i dodatkiem białkowym (chudym mięsem, jajkiem, rybą lub warzywami strączkowymi). Unikaj potraw smażonych w panierce i w głębokim tłuszczu. Na kolację postaw na zupy np. krem (bez dodatku tłuszczu i śmietany, na wywarze warzywnym) lub zwykłe kanapki z chleba razowego. Posiłki nie powinny być za małe, ponieważ potrzebujesz energii do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Więcej przeczytasz w artykułach http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie Pamiętaj, że takie zmiany powinnaś wprowadzić na stałe. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy