Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 6 3 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Amfetamina - skutki uboczne

Witam. Już równo tydzień temu zażyłem 1g amfy i teraz mam problem, gdyż moje przyrodzenie w ogóle nie chce działać ;/ Zero wzwodu, nawet przy sikaniu. Czy brak wzwodu może mieć związek z zażyciem amfetaminy? Jakie inne skutki uboczne może mieć amfetamina? Czy wzwód powróci? Czy penis znów będzie działał normalnie? Trochę zaczynam się martwić, że został uszkodzony i już nigdy nie będzie działał normalnie. CZy powinienem zażyć jakieś leki? Zrobić badania? Boję się, że w badaniach krwi wyjdzie, że brałem amfetaminę. Co powinienem zrobić? Z kim skonsultować moje obawy i objawy? Bardzo Proszę o jak najszybszą odpowiedź. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
MĘŻCZYZNA ponad rok temu

Witam!

Amfetamina jest substancją stymulującą, często nadużywaną w celu zwiększenia wydolności psychofizycznej lub w celach "rekreacyjnych". Musi Pan widzieć, że istnieje kilka rodzajów substancji z grupy amfetamin: amfetamina - w postaci białego do ciemnobrązowego proszku, który można przyjmować doustnie, palić, wstrzykiwać lub inhalować, metamfetamina - w postaci proszku lub kryształków, propyloheksadryna, fenmetrazyna, metylfenidat itp.

Amfetaminy są współcześnie najczęściej stosowane podczas dyskotek przez młodzież w celu zwiększenia wytrzymałości. Pod jej wpływem zabawa może trwać wiele godzin, nawet przez cały weekend, prowadząc jednak do wyniszczenia, odwodnienia i zaburzeń gospodarki elektrolitowej, a w skrajnych przypadkach do śmierci. Ponadto, towarzyszą takie objawy, jak zaburzenia świadomości czy suchość jamy ustnej.

Wśród pseudo-pozytywnych skutków zażywania amfetamin wymienia się: poprawę koncentracji, brak uczucia łaknienia, lepszą kondycję, poczucie lekkości i zwiększenie podniecenia seksualnego. Są to jednak efekty krótkotrwałe. Coraz częściej motywacją do zażycia amfetamin jest właśnie chęć zwiększenia libido, by doświadczać wielu orgazmów. I rzeczywiście, np. metamfetamina pozwala zachować sprawność seksualną przez wiele godzin, jednak po początkowym wzroście potencji, po kilku tygodniach może dojść do trudności w osiąganiu wzwodu, a nawet rozwinąć się impotencja. Często sam akt seksualny staje się okazją do stymulowania się przez przyjęcie narkotyku, np. wciera się metamfetaminę w członek, co może prowadzić do jego mikrourazów.

Musi Pan sobie zdawać sprawę z wagi problemu. Istotny jest fakt, jak długo Pan bierze narkotyk, czy była to tylko "jednorazowa przygoda z amfetaminą". Jeżeli obajwy nie miną, proszę udać się do najbliższej poradni uzależnień, by porozmawiać o swoim problemie ze specjalistą.

Pozdrawiam serdecznie

Pedagog w poradni psychologiczno-pedagogicznej w Bydgoszczy.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety