Zapytaj lekarza

1 , 0 1 4 , 1 5 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Antybiotyk zawierający limecyklinę - może opóźnić okres albo wpływać na wynik testu ciążowego?

Witam. Proszę o odpowiedź, czy stosowanie antybiotyku T*** zawierającego limecyklinę może opóźnić okres albo czy może mieć wpływ na wynik testu ciążowego? Moje pytanie spowodane jest opóźnieniem miesiączki już o 10 dni (przy raczej regularnych cyklach), a jednocześnie negatywnym wynikiem testu ciążowego. Obawiam się, że jeżeli wynik testu był błędny i mogłabym być w ciąży, wówczas przyjmowanie ww. antybiotyku razem z leczeniem miejscowym może mieć negatywny wpływ na ewentualną ciążę. Proszę o odpowiedź, pozdrawiam.
ponad rok temu

Witam serdecznie.

Każdy stosowany lek może wywołać objawy niepożądane, jednak w przypadku tej grupy leków raczej nie ma możliwości, aby spowodowały opóźnienie wystąpienia miesiączki. Nie wpływają również na wyniik testu ciążowego. W wyniku stosowanego leczenia może dojść do zaburzeń żołądkowo-jelitowych, reakcji nadwrażliwości, zaburzeń hematologicznych oraz uszkodzenia wątroby.

Konieczne jest wyjaśnienie, z jakiego powodu spóźnia się miesiączka, gdyż lek ten jest przeciwwskazany w ciąży.

Pozdrawiam.

Lekarz specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu profesjonalnych publikacji medycznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety