Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 1 7 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Apetyt tylko na słodycze

Co moge zrobić jak mam apetyt tylko na słodkie . uwielbiam bardzo marchew ogólnie lubie warzywa i owoce tylko nie mam na nie apetytu .. Co moge zrobic żeby ten apetyt mi wrócił .. bardzo bym chciała schudnąć źle się czuje z tym ..
ponad rok temu

Cała prawda o multiwitaminach

Witaj, Bardzo często nieregularne spożywanie posiłków, zjadanie w ciągu dnia zbyt małej ilości kalorii, źle zbilansowana dieta powodują apetyt na słodycze. Bowiem bardzo szybko powodują wzrost glukozy we krwi. W związku z tym na początek powinnaś spożywać posiłki o stałych porach, - najlepiej 4-5 w ciągu dnia. Jeden posiłek może być na słodko np. sałatka owocowa (z bananami, winogronami oraz z 1 łyżką stołową rodzynek lub 3 szt. moreli suszonych), kisiel, galaretka z owocami posypana czekoladą (2 kostki) lub baton musli. Słodki smak też zastępują przyprawy - cynamon, wanilia. dosypuj je do kawy lub dodawaj do potraw np. pieczone jabłko z cynamonem. Pozdrawiam, mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Często "apetyt na słodkie" jest wynikiem żle zbilansowanej diety. Nieprawidłowości powodują iż organizm domaga się tego co "łatwo przyswajalne", właśnie słodyczy. Należałoby przeanalizować dotychczasowy sposób odżywiania i ustalić właściwy plan żywieniowy, nauczyć organizm nowego spobu odżywiania, co nie oznacza, że słodycze nie mogą się już pojawiać w naszej diecie, winny się one stać produktem okazjonalnym.

0
Dr Anna Brinken Dietetyk, Szczecin
68 poziom zaufania

Witam, Twój apetyt na słodycze wynika ze złych nawyków żywieniowych. Prawdopodobnie jesz nieregularnie i w momentach głodu sięgasz po słodycze, które zaburzają Ci apetyt. Słodycze powodują gwałtowny wzrost poziomu glukozy we krwi, a następnie gwałtowny spadek skutkujący ponownym apatytem na słodycze. Fundujesz w ten sposób swojemu organizmowi huśtawkę glukozową. Dodatkowo Twoje złe nawyki mogą wynikać z niedoborów niektórych składników pokarmowych. Powinnaś jeść co najmniej 4 razy dziennie w równych odstępach. Posiłki powinny być różnorodne, ale pozbawione słodyczy. Kiedy będziesz stosować dietę zrównoważoną pod względem składników pokarmowych, dostarczysz swojemu organizmowi wszystkiego co trzeba, jednocześnie Twój apetyt na słodycze powinien się zmniejszyć. Podczas odchudzania powinnaś całkowicie wykluczyć je z jadłospisu. Trudno samemu ułożyć właściwą dietę, dlatego zachęcam do skorzystania z usług dietetyka, który opracuje jadłospis zgodnie z Twoimi potrzebami pokarmowymi.

Dietetyk z ponad 20-letnim doświadczeniem. Prowadzi Gabinet Dietetyczny SanusDiet.
0

Słodycze charakteryzują się wysokim indeksem glikemicznym, co, uogólniając, oznacza, że po ich spożyciu bardzo szybko znowu odczuwany jest głód i chęć na coś słodkiego. Ponadto spożywanie słodyczy stymuluje w mózgu ośrodek nagrody. Jest to swojego rodzaju "uzależnienie". Proponuję się zmobilizować i przez tydzień w ogóle nie jeść słodyczy, a po tym czasie okaże się, że chęć na nie jest znacznie mniejsza.

0

Problem słodyczy nie jest obojętny dla sylwetki i zdrowia. Warto podkreślić, że słodkości dostarczają duże ilości energii, a niewiele składników odżywczych – są więc źródłem tzw. pustych kalorii. Słodycze obfitują w cukier prosty, sztuczne barwniki, nasycone kwasy tłuszczowe oraz izomery kwasów tłuszczowych typu trans, które są niekorzystne dla zdrowia i dodają nam zbędnych kilogramów. Jest jednak wiele sposobów, aby uniknąć podjadania słodyczy, a do tego zdrowo jeść i chudnąć. Przede wszystkim jedz 5 małych posiłków w ciągu dnia – poziom cukru będzie na stałym poziomie, dzięki czemu nie będziesz miał/a ochoty na spożywanie słodyczy. Nie rezygnuj całkowicie ze słodkich rzeczy – raz na tydzień (wybierz stały dzień) zjedz kawałek ciasta (domowej roboty!) lub gorzką czekoladę bez tłuszczy utwardzanych – nie martw się, że reszta się zmarnuje – poczęstuj rodzinę czy przyjaciół. Nie kupuj słodyczy na zapas i nie kładź ich na widoku wedle zasady co z oczu to z serca. Jeśli zdarzy Ci się kupić słodycze w sklepie omijaj te w wersji XL. Gdy korci Cię żeby coś przekąsić wybierz suszone owoce (nie więcej niż 5 sztuk) lub orzechy (max. 10 sztuk), albo też sięgaj po warzywa – najlepiej świeże i chrupiące, których jedzenie zajmuje trochę czasu (szybciej zapomnisz o słodyczach) – wybieraj te na które nie masz alergii. Gdy ktoś obok Ciebie sięga po słodkości nie ulegaj – pomyśl o tym co już zrobiłaś, aby pozbyć się nadmiernych kilogramów i czy warto psuć efekty? Nie sięgaj po słodycze w ramach nagrody po schudnięciu np. 2 kg może to tylko pogłębić Twoją chęć na słodycze i utrudnić ich ograniczanie. W nagrodę zjedz suszone owoce z jogurtem lub orzechy z łyżeczką miodu czy sałatkę ze świeżych owoców. Dbaj o wartościową i urozmaiconą dietę. Nie może w niej zabraknąć węglowodanów złożonych – pełnoziarnistych produktów zbożowych i warzyw; a także owoców. Ograniczenie zdrowych źródeł cukru może tylko zwiększyć chęć na sięganie po słodycze obfite w cukry proste. Poczytaj również o tym jak powinna wyglądać Twoja dieta http://abcodchudzanie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe http://abcodchudzanie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/podstawowe-zasady-zdrowego-odchudzania Pamiętaj także, aby ćwiczyć około 3 razy w tygodniu po minimum 30-40 minut. Jeśli wprowadzisz te zalecenia powinnaś odnieść swój cel - pamiętaj jednak, żeby nie stosować popularnych diet, które mogą Ci tylko zaszkodzić! Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy