Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 1 0 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Brak efektów a zdrowe odżywianie i ćwiczenia

Mam 20 lat,158cm wzrostu i ważę 52kg(obecnie). Pojechałam na wakację i przytyłam 3kg w miesiąc, zmiana klimatu,jedzenie nie służyły mi.Wróciłam do domu i staram się schudnąć nadmierne kilogramy gdyż czuję się lepiej ważąc mnie. Jem 5 posiłków dziennie,nie są one duże ponieważ nie jestem głodna. Jem owoce,warzywa,jogurty,kurczaka na parze. Nie jem słodyczy,chleba,tłustych rzeczy do tego ćwiczę dwa razy dziennie po 30minut. Od 1,5tygodnia żadnych zmian gdy wchodzę na wagę,dlaczego tak się dzieję?
KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Przede wszystkim nie należy znacząco ograniczać podaży kalorii w ciągi dnia - prowadzi to do niedoborów i efektu jo-jo po zakończeniu odchudzania. Nie ma również uzasadnienia dla wykluczania węglowodanów z diety - są one wskazane w postaci brązowego ryżu, pełnoziarnistego pieczywa i makaronu razowego. Ponadto 1,5 tygodnia to stosunkowo krótki okres - redukcja masy ciała następuje stopniowo, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość. Same wskazówki wagi nie są też dokładnym wymiernikiem skuteczności odchudzania. Intensywne ćwiczenia fizyczne sprzyjają bowiem redukcji tkanki tłuszczowej i jednocześnie zwiększeniu masy mięśniowej, co powoduje nieznaczny spadek ogólnej masy ciała, ale widoczny efekt utraty tkanki tłuszczowej.

0

Chcąc dowiedzieć się, dlaczego tak się dzieje, należałoby dokładnie przeanalizować jadłospis, obliczyć ilość kcal dostarczanych każdego dnia i skonfrontować ją z całkowitą liczbą kcal, która jest Pani potrzebna. Nie napisała Pani również jakiego typu jest to aktywność fizyczna. Jeżeli jest to intensywny trening (przekraczający próg tlenowy), wówczas zapasy tłuszczu nie będą się zmniejszały. Poza tym każda redukcja kcal w diecie będzie spowolniała nasz metabolizm, a obniżenie kaloryczności diety poniżej PPM (podstawowej przemiany materii) może spowodować brak efektów odchudzania oraz efekt jo-jo po zakończeniu diety. Ważna jest także ilość przyjmowanych płynów, mianowicie ich zbyt mała ilość w diecie będzie powodowała zatrzymanie wody w organizmie, a tym samym waga stanie w miejscu. Jak widać skuteczny i bezpieczny proces odchudzania jest bardziej skomplikowany niż mogłoby się wydawać, dlatego warto do niego przystąpić konsultując się ze specjalistą. Dobrze jest też wykonywać analizę składu ciała, która pozwoli na bieżące monitorowanie zmian w organizmie i postępów w walce z niechcianymi kilogramami.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy