Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 2 3 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Chudnięcie przez stres i pracę a powrót do wcześniejszej wagi

Witam Mam 55lat;/ w ciagu 2 lat schudlem ok 12kg,wymeczył mnie stres zwiazany z nowa praca i ciągla praca. na chwile obecna waze 70kg przy wzroscie 183cm. z miesiaca na miesic chudne coraz bardziej. czas pracy juz ograniczylem,potrzebuje teraz dobreą diete (jedzenie plus może odżywki) aby wrocic do wczesniejszej wagi i czuc sie jak wczesniej,prosze pomozcie mi z dobra dieta dziekuje:)Wojciech
55 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Witam W pierwszej kolejności zalecałabym odnalezienie dobrego sposobu na redukcję stresu. Metodą odreagowania może być dowolny sport lub pasja, która pomoże oderwać myśli od codziennych problemów. Przewlekły stres powoduje bowiem nie tylko utratę masy ciała, ale również zwiększa ryzyko wystąpienia wielu poważnych schorzeń. W kwestii diety warto zadbać o zwiększenie liczby posiłków każdego dnia(minimum 4) - w ten sposób łatwiej będzie dostarczyć odpowiednią ilość energii. Dobrze byłoby również w ramach przekąski zwiększyć spożycie produktów o wysokiej gęstości odżywczej i malej objętości - orzechów, nasion słonecznika, suszonych owoców, migdałów. W kwestii podstawowych posiłków, warto skupić się na produktach zdrowych, jednak spożywać je w większej ilości. Niewskazane jest natomiast spożywanie tłustych potraw, czy podrobów, gdyż tłuszcz zwierzęcy obfituje w cholesterol, który szczególnie w tym wieku szkodzi w nadmiarze . Spośród produktów zbożowych warto wybierać makarony, biały ryż, pieczywo mieszane. Wśród produktów będących źródłem białka polecam drób, cielęcinę, dziczyznę i ryby (w tym również tłuste ryby morskie, które są źródłem kwasów omega-3). Cennym jest także dodatek na surowo olejów roślinnych do przygotowanych dań (olej lniany, słonecznikowy, oliwa z oliwek, olej sojowy).

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy