Osoba

Witam!
Od dwóch miesięcy mam pewien problem z okresem, zamiast okresu ok. 5 dni miałam 3 dni. Teraz w tym miesiącu w planowanym dniu miałam 2 dni lekkich brązowawych plamek. Mam lekki ból po obu stronach jajników, nie wiem, czy to ma wpływ na to plamienie, czy nie, ale naprawdę nie mam pojęcia co to może być.
Z mężem staramy się o dziecko, lecz to chyba nie to, ponieważ każdy test wychodzi negatywnie ani nie ma objawów wskazujących na ciążę. Jestem również od paru tygodni bardzo nerwowa.
Bardzo proszę o jakieś rady.

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Lek. Maja Sidor-Lenkiewicz 67
Lek. Maja Sidor-Lenkiewicz Internista, Warszawa-Wesoła 67 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam serdecznie,
Przyczyną zmiany charakteru krwawienia miesięcznego może być stres. Innymi czynnikami, które wpływają na cykl mogą być duży wysiłek fizyczny, odchudzanie.
Jednocześnie należy wziąć pod uwagę zaburzenia hormonalne. Zwłaszcza teraz, kiedy planuje Pani zajście w ciążę, należy to wyjaśnić. Takie zaburzenia mogą powodować np. Poronienia.
Jeżeli kolejny okres będzie przebiegał odmiennie, wskazana jest wizyta u ginekologa.
Pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ginekologia – Profilaktyką i leczeniem chorób wyłącznie żeńskiego układu płciowego zajmuje się ginekologia. Problemy ginekologiczne obejmują zaburzenia miesiączkowania, stany zapalne pochwy, antykoncepcję, niepłodność, nowotwory narządów rodnych, badania piersi, anorgazmię, problemy z ciążą, nadżerki czy zapalenia przydatków.
  • Ciąża – Dwie kreski na teście ciążowym potrafią uszczęśliwić niejedną kobietę, która stara się o dziecko. Jednak w pierwszych tygodniach ciąża może dać się we znaki: poranne mdłości, bóle głowy, wrażliwość na zapachy, zmienność nastrojów – to tylko niektóre z pierwszych objawów ciąży.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: