Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 6 8 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co powinienem zrobić, aby przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

Witam, Mam 19 lat, 186 wzrostu i ważę 93kg, chciał bym zrzucić 7-8kg i mam pytanie, co powinienem jeść, ile powinienem spać aby przyśpieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. Codziennie jeżdżę po 20-25km rowerem, do tego 5 razy w tygodniu ćwiczę na siłowni, staram się unikać słodyczy, napojów gazowanych i innych niezdrowych produktów ale mimo to moja waga wciąż utrzymuje się na poziomie 93-94kg. Co powinienem zrobić aby przyśpieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?
MĘŻCZYZNA, 20 LAT ponad rok temu

Witam serdecznie,

Podane przez Pana dane wskazują już na pojawienie się nadwagi. Proszę pamiętać, że nadwaga w tak młodym wieku może być przyczyną rozwoju różnych chorób w życiu dorosłym. Redukcję wagi zawsze zaczynamy od ustalenia odpowiedniej diety. Co to oznacza? Najpierw należy obliczyć ile kcal powinien Pan przyjmować w tej chwili, następnie uwzględnia się deficyt energetyczny i określa aktywność fizyczną. Przestrzegam przed dietami 1200 kcal i mniej, ponieważ przeważnie pierwsza próba zrzucenia wagi kończy się postanowieniem o ograniczaniu jedzenia - poważny błąd, który najczęściej jest przyczyną zaburzenia pracy metabolizmu. Dieta to nie tylko zwracanie uwagi na kalorie, ale także jakość - czyli zawartość białka, węglowodanów i tłuszczów. Również aktywność fizyczną trzeba uprawiać w odpowiedni sposób, jeśli jeździ Pan na rowerze z wysoka intensywnością to spalanie tkanki tłuszczowej będzie nieefektywne. Najlepiej wybierać interwałowe treningi właśnie w połączeniu z treningami siłowymi. Najczęściej jeśli mimo takiej aktywności waga nie spada oznacza to, że dieta jest źle zbilansowana lub wprowadzone zostały zbyt duże ograniczenia. Bardzo dobrze, że unika Pan słodyczy i napojów gazowanych, ale to nie oznacza, że jakiś inne produkty nie dostarczają tłuszczów czy cukrów. Ogólnie na poziom metabolizmu ma wpływ: dieta (ilość i odstępy między posiłkami, jakość diety); aktywność fizyczna (głównie trening siłowy); ilość i jakość snu (czyli około 7-8 h) oraz takie czynniki jak: stres, emocje i hormony.

Zapraszam do zerknięcia na stronę naszej poradni www.kalorynka.pl - są tam programy dietetyczne, porady i ciekawe artykuły.

Pozdrawiam, mgr dietetyk Aleksandra Erdmann

Absolwentka dietetyki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Posiada również tytuł Instruktora Rekreacji Ruchowej ze specjalnością "fitness - nowoczesne formy gimnastyki".
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy