Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 9 0 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co się stało z moim brzuchem?

Witam :) Mam 19 lat, zawsze byłam bardzo chudziutka, płaski brzuch, idealne nogi, wszystko o czym teraz mogę zamarzyć... ale od 3 lat nagle jakieś bum ni stad ni zowąt... Największym problemem jest brzuch... nie wiem, co się z nim stało, bardzo źle wygląda... Jak siedzę mam dosłownie 4 opony: pierwsza zaczyna się już pod piersiami i wcale nie są małe, a do tego boczki... Czy jeśli będę robiła brzuszki zaczynając od 50 dziennie (jestem bardzo leniwa, ale postanowiłam w końcu wziąć się za siebie), to po jakim czasie będą widoczne zmiany? Po jakim czasie pozbędę się opon? Mam 170 cm wzrostu, waże 56 kg, waga jest prawidłowa, ale co stało się z tym brzuchem :(
, 19 LAT ponad rok temu

Witam.

Tkanka tłuszczowa w okolicach brzucha jest dość trudna do pokonania. Właściwym rozwiązaniem będą ćwiczenia na tę partię ciała. Proszę wykonywać brzuszki na mięśnie proste i skośne brzucha oraz inne ćwiczenia napinające brzuch. Znajdziesz je na naszej stronie, np.:

http://portal.abczdrowie.pl/miesnie-brzucha-dolny-odcinek-0
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-brzucha
http://portal.abczdrowie.pl/pilates-na-plaski-brzuch
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenie-na-miesnie-brzucha-z-wykorzystaniem-prz...
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenie-na-miesien-prosty-brzucha-0
http://portal.abczdrowie.pl/miesnie-brzucha-dolny-odcinek-0
Dobrą formą aktywności fizycznej na wyszczuplenie tych części ciała jest jazda na rowerze oraz pływanie. Wykorzystują one bowiem wszystkie partie ciała, nie przeciążają stawów i nie są bardzo męczące, dzięki czemu można ćwiczyć dłużej, a tym samym skuteczniej spalać tłuszcz. Pływanie dodatkowo świetnie redukuje cellulit. Nie powinnaś się wstydzić chodzić na basen, ponieważ praktycznie każda kobieta ma cellulit.
Należy ćwiczyć minimum 40 minut 3 razy w tygodniu, aby wydajnie spalać tkankę tłuszczową. Trening należy zacząć od ćwiczeń siłowych, np. brzuszków, pompek, a po kilkunastu minutach przejść do części aerobowej (rower, pływanie, marsz czy steper). Dzięki temu zawartość komórek tłuszczowych zostanie skuteczniej spalona. Ćwiczenia aerobowe muszą być wykonywane średniointensywnie przez minimum 30 minut.
Pamiętaj też o prawidłowym odżywianiu. Warto zajrzeć do artykułu poświęconemu zdrowym nawykom żywieniowym i zacząć się do nich stosować http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety