Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 8 1 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co znaczą te zmiany alergiczne na skutkach?

Witam, mam pewien problem, który zaczął mnie niepokoić. Jestem mężczyżną mam 21 lat oraz alergikiem. Jakis czas temu moja alergia zaczęła również się objawiać na sutkach. Rozdrapywałem je i się goiło. Gdy brałem leki antyhistaminowe, problem mijał, sutki zaczynały się goić, ale niestety to znów wracalo po jakimś czasie. Ostatnio zauważyłem, że wyglądają one tragicznie. Są zaczerwienione albo całę popękane. Niestety, ostatnio także je tak rozdrapałem, że nabrzmialy i po jakimś czasie zaczął wydzielać się na całej powierzchni przeźroczysty wodnisty lepki płyn. Czytalem w internecie że jest to wysięk. Dziś ten płyn przestał lecieć, ale sutki są nabrzmiałe, uwypuklone. Bardzo mnie to martwi, szczególnie gdy czyta się o raku piersi. Co to może być, czy to bezpośredni skutek mojego rozdrapywania? Czy wdarło się jakieś zapalanie? Czy jednak mam się martwić i udać się jak najprędzej do lekarza. Dodam, że największe uwypuklenie mam na lewym sutku i na obu się to zmienia, czasami sutki wracają do normalnej formy, a na przykład po kontakcie z odzieżą lub po kąpieli nabrzmiewają(w trakcie kąpieli także leci mi z nich chwile krew). Jestem uczulony na roztocza.
MĘŻCZYZNA, 21 LAT około miesiąca temu

Alergia. Fakty i mity

Czy człowiek rodzi się z alergią? Czy można być uczulonym na nieszkodliwe wcześniej alergeny? Czy alergia to to samo, co nietolerancja pokarmowa? Zobacz popularne fakty i mity na temat alergii.

Lek. Aleksandra Witkowska
82 poziom zaufania

Z Pana opisu wynika, że najprawdopodobniej zmiany są spowodowane alergią i rozdrapywaniem. Nie wykluczone, ze mogło wdać się zakażenie. Konieczna jest konsultacja lekarska i badanie palpacyjne.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy