Zapytaj lekarza

1 , 0 2 6 , 0 5 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ćwiczenia na płaski brzuch dla 15-latka

Witam,jestem 15 chłopakiem.Mam 174cm wzrostu i wazę 72kg.Mam problem z moim brzuchem,bo jest on zbyt duży i nie jest płaski,a chciałbym miec taki.Nie wiem jakie robić ćwiczenia i jaka dieta będzie dobra.Proszę o pomoc.Pozdrawiam.
ponad rok temu

Jak odżywiać się w czasie ciąży?

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Proponuję stosowanie codziennych ćwiczeń modelujących partie brzucha - http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch Nie dadzą one co prawda natychmiastowych efektów, ale po pewnym czasie codziennego ich wykonywania widoczna będzie różnica. W kwestii diety, warto zadbać o wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych. Zalecałabym wprowadzenie 5 posiłkowego trybu żywienia - jedząc mniej, ale częściej regulujemy tempo metabolizmu i zapobiegamy uczuciu głodu pomiędzy posiłkami (będącego podstawową przyczyną podjadania). Wskazana jest też rezygnacja ze słodyczy (w tym również pieczywa cukierniczego typu drożdżówki, pączki, ciastka francuskie itp.), napojów słodzonych (dosładzanie kawy i herbaty, gotowe soki, wody smakowe) oraz słonych przekąsek typu chipsy, krakersy. Należy natomiast zwiększyć spożycie produktów mlecznych (jogurtów naturalnych , kefirów, maślanek, mleka), chudego mięsa i ryb, owoców i warzyw oraz pełnoziarnistych produktów zbożowych (ciemne pieczywo, kasze, ryż brązowy, makaron razowy, płatki owsiane, płatki razowe, otręby).

0

Witam, Twoja masa ciała jest prawidłowa, więc na pewno odradzamy diety odchudzające. Można natomiast zwiększyć nieco ilość białka w jadłospisie i potrenować mięśnie brzucha. Wówczas mięśnie będą miały z czego się utworzyć. Odpowiednie ilości białka będą się mieściły w takich ilościach: 3-4 x dzień chudy nabiał np. mały jogurt, szklanka mleka, serek wiejski, biały ser chudy pół kostki + chude mięso pierś kurczaka/indyka + chude wędliny kilka plasterków + produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce + niewielka ilość tłuszczów roślinnych np. oliwy, orzechów, pestek dyni, słonecznika itd. Aby dokładnie dopasować ilości należałoby się zwrócić już bezpośrednio do dietetyka na wywiad dietetyczny i pomiary składu ciała Pozdrawiam Ewa Ceborska

Dietetyk specjalizujący się w żywieniu w chorobach cywilizacyjnych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy