Zapytaj lekarza

1 , 0 2 6 , 9 6 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy dekoncentracja i napady lękowe znów będą mi towarzyszyły?

Witam serdecznie. Choruje na zespół lęku napadowego, leczę się od roku czasu zarówno farmakologicznie jak i regularnymi, cotygodniowymi wizytami terapeutycznymi. W ostatnim czasie zaobserwowałem dużą poprawę, zarówno doraźnie w obecnym samopoczuciu, jak i (a przynajmniej tak mi się wydawało) terapeutycznie, choćby w kwestii podejścia do problemu. Niestety popełniłem głupotę jaką było dość intensywne spożywanie alkoholu w trakcie weekendu (łączone z przyjmowaniem leków). Niestety moje samopoczucie uległo pogorszeniu i czuję, jakby było to pogorszenie nieco bardziej długofalowe. Drugą więc stroną medalu, w której upatruje ewentualnego powodu (a przynajmniej części, poza tym nieszczęsnym weekendowym imprezowaniem) jest fakt, żę p. doktor zmieniła mi leki. Przyjmowałem dotąd Egzystę 2x150 oraz Mozarin 3x10 rano oraz Egzystę 2x150 wieczorem. Egzysta została zamieniona na Pregabalin Zentiva w tej samej dawce 2x150 rano i wieczorem. Podobno nie ma mięzy tymi lekami różnicy? Czy to prawda? Jeżeli tak, to czy jestem w stanie teraz jakkolwiek się "odtruć" i wrócić do poprzedniego samopoczucia czy taka dekoncentracja i częste napady lękowe będą mi towarzyszyły znowu z większą regularnością? Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam!
MĘŻCZYZNA, 23 LAT około miesiąca temu

Pobyt na oddziale psychiatrycznym

Przede wszystkim warto omówić to ze swoim psychoterapeutą. Wspólnie przyjrzycie się możliwym przyczynom pogorszenia (nie tylko w na poziomie zachowania i objawów, ale także myśli czy emocji). Pogorszenie czy nawrót objawowy może być związany zarówno ze zmianą leków jak i wydarzeniami oraz emocjami i myślami z tym związanymi. Nie musi on być długotrwały, ważne jednak by wnosić to podczas psychoterapii, gdyż stanowi to istotny element i materiał do pracy terapeutycznej.

Psycholog i psychoterapeuta. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy