Kobieta , 30 lat Witam mam nerwice lękowa z objawami somatycznymi chodzę do psychologa widać poprawę staram się nie przejmować objawami lecz dokuczają mi takie przechodzące ciarki po plecach głowie oraz takie drobne drgania nerwów czy mięśni brzuchu ramionach nogach plecach ostatnio doszły takie szczypanie w jezyk dodam że mam też refluks i podraznione gardło jednak czytałam ze takie objawy mogą wskazywać na tezyczke lecz krew magnez potas wapń całkowity w normie. Bardzo się boje ze to może być tezyczka
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Dzień Dobry Pani,

Skoro diagnostycznie jest Pani w normie, to nie powinno być powodu do obaw.

Jest Pani w leczeniu psychologicznym, czuje Pani poprawę i to jest konstruktywne.

Od siebie chcę Pani powiedzieć, że 90 % rzeczy, o których myślimy, że się wydarzą, nie wydarza się..., to tak w nawiązania do czytania informacji w Internecie.

Życzę Pani pozytywnych myśli,
Irena Mielnik-Madej

Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Chodzi Pani do psychologa czy do psychoterapeuty ?
To ważne pytanie bo metodyka leczenia powinna może być inna.
To nie tężyczka, to objawy nerwicy lękowej.
Radzę iść na specjalistyczny trening antystresowy ( trening autogenny lub progresywna relaksacja mięśni ) plus dalesz psychoterapia.
Powodzenia w walce z nerwicą !
Pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • NeurologiaNeurologia to dziedzina medycyny zajmująca się schorzeniami obwodowego i ośrodkowego układu nerwowego. Jest silnie spokrewniona z psychiatrią i polega na odkrywaniu przyczyn uszkodzenia systemu neuronalnego.
  • Tężyczka – Tężyczka to nadmierna pobudliwość nerwowo-mięśniowa, czego głównym objawem są niekontrolowane skurcze mięśni. Stan ten spowodowany jest zbyt niskim poziomem wapnia we krwi, towarzyszy mu często niedobór magnezu.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: