Zapytaj lekarza

1 , 0 1 6 , 7 4 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy dwie tabletki Amotaksu osłabiło skuteczność tabletek antykoncepcyjnych?

Dzień dobry, Miałam zapalenie górnych dróg oddechowych i lekarka przypisała mi antybiotyk amotaks 1 tabletka co 12 godzin przez 5 dni. Niestety po wzięciu dwóch tabletek okazało się, że jestem uczulona i musiałam zaprzestać brania antybiotyku. Leczę się zwykłym ibuprom zatoki. Czy po wzięciu tylko 2 tabletek Amotaksu muszę odczekać 7 dni, aby bez obaw współżyć ? Czy po 2-3 dniach odkąd przestałam brać antybiotyk już mogę współżyć bez obaw o ciążę ?
KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Nie, jedynie gdyby po antybiotyku wystąpiła biegunka to należałoby zastosować dodatkowe zabezpieczenie antykoncepcyjne

Specjalista ginekolog. Zajmuje się andrologią, niepłodnością żeńską i ginekologią ogólną.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy