Rozwój intelektualny dziecka autystycznego

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu. Obejrzyj film i dowiedz się więcej o rozwoju intelektualnym dziecka z autyzmem.

Dzień dobry
Jednym z osiowych objawów autyzmu jest niechęć, czy unikanie jakiegokolwiek kontaktu społecznego. Dotyczy to zarówno rodziców jak i kolegów, koleżanek i przejawia się na wszystkich obszarach komunikacji (słowa, spojrzenia, gesty). Powinna Pani zasięgnąć porady pediatry oraz logopedy i psychologa dziecięcego, ponieważ sama opóźniona mowa to zbyt mało, aby zdiagnozować autyzm.
Pozdrawiam

0
Mgr Joanna Szlasa Psychologia
49 poziom zaufania

Dzień dobry, warto w takim przypadku udać się do poradni psychologicznej, aby skonsultować z psychologiem spostrzeżenia wychowawcy przedszkolnego. Całościowe zaburzenia rozwoju,do których należy autyzm mogą mieć wiele objawów. Nie można ich bagatelizować, dlatego tak ważna jest wizyta u specjalisty.
Pozdrawiam.

0

Witam Panią
Nie można na portalu postawić diagnozy trzyletniemu
dziecku nie widząc dziecka.
Opisane przez Panią objawy są absolutnie nie wystarczające
do stwierdzenia czy wykluczenia zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Przede wszystkim ważne jest, żeby problem Pani syna został
prawidłowo zdiagnozowany
Jeżeli jest to autyzm, to zwlekanie z diagnozą i terapią może,
doprowadzić do nasilenia objawów autyzmu, a w skrajnych
przypadkach może być przyczyną ciężkiej niepełnosprawności.
Przede wszystkim należy dziecko właściwie zdiagnozować.
Istnieje wiele zespołów chorobowych, których objawy są
bardzo podobne do autyzmu.
Ważne jest jednak, aby odróżnić autyzm od tych zaburzeń,
gdyż właściwa diagnoza zwiększa szansę na wprowadzenie
właściwego programu terapeutyczno-edukacyjnego dla dziecka.
Aby wykluczyć inne zaburzenia czy choroby, których objawy
podobne są do autyzmu najlepiej wykonać jest następujące badania:
• komplet badań krwi i moczu, przy czym również wskazane
jest wykonanie badań w kierunku toksoplazmozy i cytomegalii
• badania słuchu – w celu wykluczenia problemów ze słuchem
• badania laryngologiczne – w celu wykluczenia problemów
z aparatem mowy i słuchu
• badania neurologiczne, by wykluczyć inne zaburzenia.
Można też wykonać badania genetyczne oraz metaboliczne.
Dopiero po wykluczeniu innych zaburzeń można przeprowadzić
rzetelną diagnozę w kierunku autyzmu.
Niezależnie od tego czy to jest autyzm czy inne zaburzenie
rozwoju, np. zaburzenie rozwoju mowy, Pani syn wymaga stałych,
wieloprofilowych oddziaływań stymulujących jego rozwój poznawczy
i społeczno - emocjonalny.
Proszę też zgłosić się z dzieckiem do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
i poprosić o diagnozę i opinię o potrzebie wczesnego wspomagania
rozwoju dziecka.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz
psycholog
konsultacje@psycholog24online.pl
http://psycholog24online.pl

0

Należy zacząć od poradni psychologiczno-pedagogicznej znajdującej się w Pani rejonie, która wykonuje diagnozę funkcjonalną. Powodzenia.

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
73 poziom zaufania

Dzień Dobry!
Każdy z nas ma pewne cechu autystyczne co nie oznacza, że mamy autyzm. Najlepiej byłoby aby przedszkole napisało opinię na temat funkcjonowania dziecka. Następnie należy z tą opinią udać się do psychologa i lekarza pierwszego kontaktu. To pierwsze kroki. Psycholog oceni czy dzięki faktycznie prezentuje cechy autystyczne i czy faktycznie w tym kierunku należy podjąć diagnozę.
Pozdrawiam
AM
www.pracowniaterapeutyczna.eu

Zachęcam do zapoznania się z artykułem o autyźmie:
https://portal.abczdrowie.pl/autyzm-u-dzieci-co-jest-wazne-i-jak-postepowac

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty