Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 4 3 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy faktycznie moje leki będą gorzej przyswajalne?

Dzień Dobry. Od dłuższego czasu zażywam leki psychotropowe (paroksetyna pregabalina). Ostatnio natrafiłem w sieci na parę artykułów, według których nie powinno się jeść w trakcie kuracji tego typu lekami produktów, które zawierają wysoką ilość błonnika, gdyż ten może utrudniać, a nawet całkiem niwelować ich działanie. Trochę mnie to zaniepokoiło, gdyż uwielbiam jeść płatki owsiane, szczególnie na śniadanie. Zjadam ich około 200 gramów, łącząc je z różnymi naturalnymi sokami (miksuje wszystko razem, ponieważ rano mam lekkie trudności z przyjmowaniem jedzenia w "zwyczajnej" formie). Tu pojawia się moje pytanie. Czy muszę zrezygnować z owsianki? Czy faktycznie moje leki będą gorzej przyswajalne?
MĘŻCZYZNA, 23 LAT 6 miesięcy temu

Cała prawda o multiwitaminach

Dzień dobry, Faktycznie posiłki bogate w błonnik mogą być przyczyną gorszego wchłaniania leków. Do tego soki cytrusowe mogą również zmniejszyć skuteczność leku. Najlepiej byłoby zachować odstęp między posiłkiem, a lekami. Więcej opisałem w artykule na moim blogu: http://dietetyczny.guru/leki/ . Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia, Marek Aleksander Przondo Dyplomowany dietetyk http://dietetyczny.guru/ http://facebook.com/dietetycznyguru/

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy