Mężczyzna , 26 lat Witam, nabawiłem się anginy opryszczkowej, dostałem antybiotyk Amoksiklav 2x1 biorę już 4 dni (docelowo 7), do tego 4Lacti i Tantum Verde, gorączka po 3 dniach ustąpiła, jest osłabienie, jednak pojawiają się nowe objawy. Początkowo 2 opryszczki nad ustami i problem z przełykaniem, doszły opryszczki na wargach, jeszcze większy problem z przełykiem i do tego wysypka na ciele, bóle dziąseł...czy po prostu muszę to przetrzymać czy antybiotyk działa nieskutecznie ? Pozdrawiam
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
 Lek. Aleksandra Witkowska 79
Lek. Aleksandra Witkowska Stażysta/Rezydent, Warszawa
Edytuj odpowiedź

Wirusa opryszczki leczy się acyklowirem, a nie antybiotykiem.
Wysypka może być związana z uczuleniem na antybiotyk.
proszę pilnie wrócić do lekarza leczącego.

pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Angina – Angina jest chorobą, która rozwija się stosunkowo szybko i gwałtownie. Już po kilku godzinach od kontaktu z osobą chorą na anginę choroba roznosi się drogą kropelkową, dlatego już nawet sama rozmowa z zarażonym jest niebezpieczna – może wystąpić wysoka gorączka, silny ból gardła, nasilający się przy połykaniu.
  • Opryszczka – Opryszczka to ogólne określenie dla całego spektrum zakażeń opryszczkowych. Najczęściej opryszczkę utożsamia się z wykwitami opryszczkowymi w okolicy czerwieni wargowej. Opryszczkę zwykłą lub opryszczkę pospolitą wywołują wirusy HSV1 i HSV2 z grupy Herpes simplex virus.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: