Zapytaj lekarza

1 , 0 1 7 , 7 1 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy łysienie może być spowodowane niedoczynnością tarczycy?

Od niedawna mam podejrzenie niedoczynności tarczycy, jestem w trakcie dalszych badań. Od dłuższego czasu, jakichś dwóch lat, wypadają mi włosy - nie wypada mi ich dużo, lecz nie odrastają. Mam przerzedzone włosy i lekko łysieję. Dodam, że stosowałam wiele szampunów i odżywek wzmacniających, nie farbuję włosów od roku, jednak nic nie pomagało. Jestem osoba młodą, więc jest to dziwna sprawa. Czy jest to spowodowane nieprawidłowością funkcjonowania tarczycy? Bo słyszałam, że mogą pojawiać się takie objawy. Czy po wyrównaniu hormonów włosy odrosną?

KOBIETA ponad rok temu

Witam serdecznie,
Choroby tarczycy i to zarówno niedoczynność i nadczynność mogą powodować nadmierne wypadanie włosów. W przypadku niedoczynności tarczycy włosy stają się suche, łamliwe, przerzedzone. Może dojść także do wypadania włosów na brwiach. Konieczne jest wyrównanie gospodarki hormonalnej, po uzyskaniu prawidłowych poziomów sytuacja powinna się poprawić.

Innymi objawiamy niedoczynność tarczycy są przyrost masy ciała, suchość skóry, osłabienie, nadmierne zmęczenia, słaba tolerancja wysiłku fizycznego, uczucie chłodu i łatwe marzniecie. Mogą wystąpić również objawy ze strony układu sercowo-naczyniowego, oddechowego, nerwowego.

Tak więc choroba wymaga leczenia, bo objawy mogą dotykać wiele obszarów ciała.

Pozdrawiam.

Lekarz specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu profesjonalnych publikacji medycznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy