Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 4 4 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy mogę zażywać codziennie witaminę B, A E, jod, D3 oraz kwas foliowy?

Witam, Chciałam sie dowiedzieć czy moge zażywać codziennie witaminę B, A E, jod, D3 oraz kwas foliowy? Wszystkie witaminy zażywane są osobno. Czy jest to być moze za dużo na raz? Pozdrawiam, Anita
KOBIETA, 29 LAT ponad rok temu

Cała prawda o multiwitaminach

Natalia Ulewicz Dietetyk, Olsztyn
55 poziom zaufania

Witam, Po 1. Witamina B to moze byc zarowno B1,B2,B6, B12 itp. wszystko zalezy jakie witaminy z grupy B i w jakich ilosciach. Po2. Kazda witamina ma swoj poziom Upper Level, dlatego nie mozna rpzesadzac rowniez w druga stronę i spozywac zbyt duzej ilosci witamin, zwlaszcza syntetycznych. Po3. Przed suplementacja, warto zbadac, czy na pewno musimy suplementowac wszystko Po4. Wazne jest dobranie odpowiedniej dawki i rodzaju preparatu, a takze umiejetne jego stosowanie, aby zapobiec interakcją. w razie pytan, prosze o kontakt mailowy. Pozdrawiam:)

0

Witaminy z grupy B powinny być przyjmowane w kompleksie. Nie należy suplementować się witaminą A, ponieważ można łatwo ją przedawkować. Jeżeli jest niedobór witaminy A w organizmie, to lepiej zastosować suplementację beta-karotenem (a najlepiej jeść dużo owoców i warzyw o intensywnej barwie, ale zawsze w połączeniu z tłuszczem). Suplementacja jodem powinna być prowadzona pod kontrolą lekarza, ponieważ jego przedawkowanie może mieć bardzo poważne konsekwencje dla organizmu (co innego, jeżeli jod będziemy przyjmować np. w spirulinie). Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia

0

W jakim celu chce Pani stosować te wszystkie witaminy? Najlepiej zbilansować swoją dietę tak, żeby dostarczac do organizmu wszystkie witaminy w postaci naturalnej. Witaminy w tabletkach kiepsko się wchłaniają a ponadto są metabolizowane przez wątrobę i nerki i obciążają te organy. Szczególnie należy uważać z witaminami rozpuszczalnymi w tłuszczach (A, E, D), które kumulują się w organizmie i i ich nadmiar może być toksyczny.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy