Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 8 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy moja waga nie jest za duża?

Czy ważę za dużo? Mam 12 lat, jestem dziewczynką i ważę 52 kg przy wzroście 157 cm. Wiem, że to dużo, ale ja zdrowo się odżywiam. :-( Pomocy!
KOBIETA, 12 LAT ponad rok temu

Oznaczenia na ekologicznych jajkach

Lek. Marta Gryszkiewicz
84 poziom zaufania

Twoja waga jest prawidłowa. BMI (body mass index, po polsku wskaźnik masy ciała) wynosi dla podanej wagi i wzrostu 22,5 - czyli w normie. Jesteś w okresie dojrzewania, w którym występują znaczne różnice między wzrostem i wagą rówieśników. Dlatego też nie należy porównywać się z koleżankami. Nie ma powodów do niepokoju, nie ważysz za dużo.

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, doświadczenie zdobywała w kraju, jak i za granicą.
0

Witam, Twoja masa ciała jest prawidłowa. Nie odchudzaj się, ale możesz zmienić nieco swoje nawyki żywieniowe. Zacznij dbać o swoją codzienną dietę – nie jedz dużych objętości, nie przejadaj się, staraj się wybierać produkty jak najmniej przetworzone – unikaj serków i jogurtów owocowych czy smakowych (także tych light), produktów typu fast food, gotowych dań, sosów w słoiczkach czy w proszku, napojów słodzonych (zwróć uwagę czy pijesz sok 100% czy może napój/nektar do, których dodawany jest cukier). Spróbuj jeść 4-5 małych objętościowo posiłków – 3 posiłki główne i 2 przekąski. Na przekąski jedz: owoce lub jogurt naturalny z garstką owoców lub z orzechami. Na śniadanie wybieraj np. 2-3 kromki chleba razowego z pastą jajeczną lub twarogową lub rybną lub z warzyw strączkowych lub z awokado (bez majonezu, ale za to z jogurtem 2%) z warzywami np. 1 pomidorem lub ½ papryki albo zupę mleczną – płatki owsiane z mlekiem/jogurtem 2% z garstką owoców. Na obiad standardowo kasza/ryż brązowy/ makaron pełnoziarnisty/ ziemniaki (bez tłuszczu i śmietany) z dużą ilością warzyw i dodatkiem białkowym (chudym mięsem, jajkiem, rybą lub warzywami strączkowymi). Unikaj potraw smażonych w panierce i w głębokim tłuszczu. Na kolację postaw na zupy np. krem (bez dodatku tłuszczu i śmietany, na wywarze warzywnym) lub zwykłe kanapki z chleba razowego. Posiłki nie powinny być za małe, ponieważ potrzebujesz energii do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Więcej przeczytasz w artykułach http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie Pamiętaj, że takie zmiany powinnaś wprowadzić na stałe. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy