Kobieta , 55 lat

Od lat dziewięciu w związku z osteopenią przyjmuję preparaty wapnia z wit. D3. Ostatnio, ponieważ wyniki są bliskie osteoporozie, przyjmuję O... (1000 mg wapnia) oraz S... (wcześniej stosowałam terapię hormonalną). Lekarz zaleca nawet w okresie letnim. Ponadto dieta. Czy mogą wystąpić jakieś negatywne skutki przyjmowania takich ilości wapnia i wit. D3? Jeśli tak, jakie badania należy wykonać?

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Lek. Łukasz Dubielecki 47
Lek. Łukasz Dubielecki Urolog, Internista, Pruszków 47 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Przy przyjmowaniu równoczesnym wit. D3 i wapnia, może dojść do przedawkowania. Jednak jeśli jest to robione pod kontrolą lekarza i przy zachowaniu środków ostrożności - częste kontrole poziomów wapnia - nie powinno dojść do nieprzyjemnych powikłań. W przypadku np. spadku apetytu, nudności, wymiotów etc., koniecznie trzeba się zgłosić na kontrolę.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ortopedia – Ciało ludzkie składa się z blisko 206 kości. Układ kostny i stawowy zapewnia stabilny punkt mocowania dla tkanek miękkich. Kości połączone są ze sobą za pomocą więzadeł i ścięgien. Chronią ważne narządy wewnętrzne, np. mózg, serce, płuca. Pełnią również funkcję magazynu składników mineralnych, wapnia i fosforu, które są dostarczane do różnych części ciała przez krew.
  • Osteoporoza – Osteoporoza to układowa choroba kości, charakteryzująca się małą masą i obniżoną jakością tkanki kostnej, co w konsekwencji prowadzi do zwiększonej podatności szkieletu na złamania, nawet po urazie niskoenergetycznym, czyli takim, który u zdrowego człowieka nie powoduje takiego uszczerbku.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: