Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 6 8 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy nie ważę zbyt dużo?

Mam 12 lat, jestem dziewczynką i ważę 54 kg przy wzroście 158 cm. Czy to za dużo? Odżywiam się zdrowo i dużo ćwiczę (biegam, jeżdżę na rowerze oraz konno itp.). Niestety jem słodycze, ale w niewielkich ilościach (np.1-3 kostki czekolady co 3-4 dni). Prawie codziennie jem na śniadanie owsiankę. Jem 5-6 razy dziennie. Dobrze? Proszę, o rady :-).
KOBIETA, 12 LAT ponad rok temu
Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
74 poziom zaufania

Witam Masa ciała jest w normie, a przedstawione nawyki żywieniowe są bardzo dobre. Warto pamiętać jeszcze o tym,że zdrowa dieta powinna być urozmaicona - obfitować w pełnowartościowe białko, którego źródłem jest przede wszystkich chude mięso, węglowodany złożone pochodzące z pełnoziarnistych produktów zbożowych, jak i w cenne nienasycone kwasy tłuszczowe obecne w tłustych rybach i olejach roślinnych. Ważne jest również codzienne spożywanie warzyw i owoców. Z takim stylem życia masa ciała będzie pozostawała w normie, a dodatkowo wpłynie on korzystnie na funkcjonowanie organizmu i zdrowie.

0

Witaj. Jesteś w wieku dojrzewania, co oznacza, że Twoja sylwetka cały czas się zmienia, a co za tym idzie również masa ciała i wzrost. Wg siatek centylowych (stosowanych u osób do 18 roku życia) Twoja masa ciała jest między 75 a 90 centylem - co oznacza górną granicę. Jednym słowem nie musisz się martwić, jeśli tylko czujesz się dobrze i stan Twojego zdrowia również jest prawidłowy. Pamiętaj, aby jeść regularnie, 5 posiłków dziennie i nie głodzić się. Powinnaś zadbać o to, aby w Twoim jadłospisie nie brakowała żadnych składników odżywczych. Dieta powinna być urozmaicona i wartościowa, co oznacza tylko tyle, abyś jadła produkty dostarczające zarówno białko (mięso/ryby/jaja/warzywa strączkowe/produkty mleczne), węglowodany (produkty zbożowe z pełnego ziarna, warzywa i owoce) jak i tłuszcze (oliwa/ inne oleje roślinne, orzechy, nasiona, awokado). Jedz nie miej niż 4 posiłki dziennie – najlepiej 5 – 3 większe i 2 przekąski (owoce, orzechy, jogurty). Zajrzyj do naszego działu http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie i zacznij stosować się do zaleceń, które tam znajdziesz. Pamiętaj też o sporcie - co najmniej 3 razy w tygodniu po minimum 30 minut. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0

Witam, Twój sposób odżywiania jest prawidłowy. Godne pochwalenia są regularne posiłki, a taka ilość spożywanych słodyczy jest dopuszczalna :) Twoja waga także jest odpowiednia do wzrostu. Oby tak dalej! Pozdrawiam Edyta Obolewicz

Mgr Edyta Obolewicz jest wykwalifikowanym dietetykiem z doświadczeniem w pracy z pacjentami. W pracy zawodowej skupia się na kompleksowym podejściu do pacjenta oraz jego problemów, proponując indywidualnie dobrane porady dietetyczno-żywieniowe. Prowadzi prywatny gabinet dietetyczny Mr&Mrs Beauty w Gdyni.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy