Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 9 2 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy skupić się na treningu cardio?

Witam, mam 18 lat i waze ok 45kg przy wzroście 160cm. Wiem, ze to niedowaga, ale wyglądam normalnie o tak się tez czuje. Po prostu od zawsze prowadzę aktywny tryb życia i od zawsze zwracam uwagę na to co jem. Jestem szczupła, ale chciałbym w wakacjeoraz bardziej wyrzeźbić i umięśnić nogi (nie jak kulturystyka, tylko zeby były smukłe i umiesnione z jak najmniejsza ilością tłuszczu). Nie wiem czy bardziej skupić się na cardio,siłowych czy rozciąganiu nie wiem co do diety
KOBIETA, 18 LAT 12 miesięcy temu

Dzień dobry, Zdecydowanie powinna Pani wybrać ćwiczenia typu siłowego, bo tylko one pozwolą wykształcić ładne mięśnie. Jeśli chodzi o dietę, to na pewno powinna ona być normokaloryczna, czyli powinna Pani spożywać ok. 1800 kcal, a w dni treningowe nawet zwiększyć tę ilość do ok. 2200-2300 kcal. Pozdrawiam, Joanna Penza http://madame.fit/

Doradca żywieniowy, założycielka marki Madame.FIT i motywatorka.
0

Witam serdecznie, skoro chce Pani wyrzeźbić ciało to nie powinna się Pani skupiać na treningach cardio a na treningu siłowym. Proszę zacząć od rozgrzewki, następnie wykonywać ćwiczenia siłowe z obciążeniem a na koniec rozciąganie i można zrobić krótki trening cardio (dosłownie kilka minut). Odpowiednia dieta jest bardzo ważna przy ćwiczeniach fizycznych! Stanowi ona 70% sukcesu w walce o wymarzoną sylwetkę. Posiłki okołotreningowe powinny być prawidłowo zbilansowane. Kaloryczność posiłków zależy oczywiście od intensywności treningu. Nie znam Pani zapotrzebowania energetycznego i z tego względu nie podam Pani konkretów, nie mniej jednak około 2h przed treningiem należy zjeść pełnowartościowy posiłek np, grubą kaszę czy brązowy ryż z grillowaną piersią z kurczaka plus warzywa. Zaraz po treningu warto sięgnąć po dawkę białka z węglowodanami prostymi np. koktajl mleczny z owocami. Białko jest niezbędne przy odbudowie włókien mięśniowych zaś węglowodany proste do odbudowy glikogenu. Po około 1h od treningu znów jemy pełnowartościowy posiłek. Warto pamiętać aby posiłki okołotreningowe nie zawierały zbyt dużo tłuszczu, który zaburza odbudowę glikogenu. Jeżeli treningi są o późnych porach po treningu możemy zjeść już tylko twaróg z warzywami. Proszę również zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Zalecam picie około 1,5 do 2l czystej wody mineralnej dziennie. Tak ogólnie to wygląda. Jeżeli miałaby Pani jeszcze pytania zachęcam do kontaktu: joanna.wasiluk@o2.pl lub 506225670 Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety