Kobieta , 27 lat

Witam serdecznie, od około trzech miesięcy przyjmuję tabletki antykoncepcyjne Y***, przyjmuję je zgodnie z zaleceniami (codziennie, o stałej porze, 3 razy zdarzyło mi się połknąć tabletkę nie o 17.00, a o 18.30), od momentu rozpoczęcia przyjmowania tabletek nie miałam ani biegunki, ani wymiotów, nie przyjmuję również żadnych dodatkowych leków, jedynie przez ostatnie dwa tygodnie piłam szklankę melisy dziennie. Około dwa tygodnie temu miałam zbliżenie z partnerem (nie kochaliśmy się, tylko pieściliśmy), w trakcie wytrysku partner miał założoną prezerwatywę, którą chwilę po wytrysku zdjął i wyrzucił, potem zaczął mnie pieścić dłonią w okolicach intymnych (delikatnie wsunął palec w moją pochwę - ale nie głęboko). Pomimo iż wiem, że ryzyko zapłodnienia w takich okolicznościach jest znikome, mam obawy, czy aby na pewno nie doszło do zapłodnienia (czy np. partner, ściągając prezerwatywę, mógł przenieść na palcach plemniki do mojej pochwy?).

Dodam jeszcze, że od tygodnia odczuwam pobolewanie w podbrzuszu, mam wrażenie, że powiększyły mi się piersi, nie są bolesne, ale nabrzmiałe i napięte, mam również wzdęcia i bardzo silnie odczuwalne gazy w brzuchu, jestem również bardziej senna niż do tej pory. Na 10 dzień od opisywanego przeze mnie zbliżenia wykonałam badanie b-hcg z krwi i wynik był = 0,1 - wiem, że to wyklucza ciążę, ale czytałam też, że leki antykoncepcyjne mogą wpływać na wyniki badania krwi. Dlatego mam pytanie, czy możliwe jest, abym była w ciąży? Czy lek Y*** mógł zafałszować wynik testu z krwi? Bardzo proszę o szybką odpowiedź, z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Lek. Aneta Zwierzchowska 77
Lek. Aneta Zwierzchowska Stażysta/Rezydent, Warszawa
Edytuj odpowiedź

Witam!

Tabletki antykoncepcyjne nie zafałszowują wyniku testu ciążowego ani tego z krwi, ani z moczu, gdyż testy te wykrywają podwyższony poziom zupełnie innego hormonu niż te zawarte w tabletkach.

Może Pani być zupełnie spokojna, jeśli chodzi o ciążę - nie ma możliwości, by zaszła w nią Pani w opisanych okolicznościach. Nawet jeśli partner przeniósł skąpą ilość nasienia do pochwy, to jest Pani chroniona przez antykoncepcję hormonalną, która ma wysoką skuteczność. Pani objawy są najpewniej wywołane stresem związanym z obawą przed ciążą.

Pozdrawiam serdecznie!

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ginekologia – Profilaktyką i leczeniem chorób wyłącznie żeńskiego układu płciowego zajmuje się ginekologia. Problemy ginekologiczne obejmują zaburzenia miesiączkowania, stany zapalne pochwy, antykoncepcję, niepłodność, nowotwory narządów rodnych, badania piersi, anorgazmię, problemy z ciążą, nadżerki czy zapalenia przydatków.
  • Antykoncepcja – Antykoncepcja sprawia, że ludzie mają coraz większy wpływ na tak zwane świadome planowanie rodziny. Metody antykoncepcyjne umożliwiają regulowanie płodności i odpowiedzialne podejmowanie decyzji o posiadaniu potomstwa w chwili, gdy zaistnieją optymalne warunki, zarówno dla nowego członka rodziny, jak i samych przyszłych rodziców.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach