Zapytaj lekarza

1 , 0 0 9 , 5 4 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Depresja a stosowanie Cipramilu

Witam mam depresje od roku. Przez 4 miesiące brałem lerivon. I setaloft. Po czym powoli schodzilem. Z tych leków obecnie nic nie biorę a mam jeszcze trochę wkurzajacych. Objawów czy mogę zacząć stosować lek cipramil. ( citalopram.) Czy on musi być stosowany w początkach. Depresji a teraz już nie może jak to jest?
MĘŻCZYZNA, 20 LAT ponad rok temu

Witam Pana,

Przy pierwszym epizodzie depresji zaleca się stosowanie farmakoterapii przez 6-8 miesięcy od ustąpienia wszystkich objawów. Przy przedwczesnym przerwaniu leczenia należy się liczyć z nawrotem tego samego epizodu depresyjnego. Opisywana konstelacja objawów mozę występować u Pana, gdyż prawdopodobnie zbyt krótko stosował Pan leczenie. Najlepiej aby Pana obecny stan psychiczny ocenił psychiatra i on zadecydował czy warto jest wrócić do poprzedniej kuracji, czy też wprowadzić nowy preparat przeciwdepresyjny z powodu braku pełnej skutecznosci poprzedniej kuracji.

Pozdrawiam!

Specjalistka w dziedzinie psychiatrii, seksuolog oraz psychoterapeuta. Posiada uprawnienia Fellow of the European Board of Sexual Medicine nadane przez Europejskie Towarzystwo Medycyny Seksualnej ESSM. Związana z Instytutem Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety