Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 0 3 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta 1000 kcal i brak efektów

Witam, mam 163cm wzrostu i ważę ok. 57kg. Próbuję schudnąć od roku, ale bez efektów. Na początku byłam na diecie 1000kcal, później przeszłam na 600kcal, a gdy wyjechałam na wakacje wszystko wróciło. Ostatnio znów jem 1000kcal i staram się dużo ruszać, ale nie przynosi to żadnych efektów i waga stoi w miejscu. Sama już nie wiem co mam robić. Czuję się źle w swoim ciele i chciałabym schudnąć do 49-50kg. Bardzo proszę o pomoc :)
KOBIETA ponad rok temu

Co jeść po wysiłku fizycznym?

Osoby, które rozpoczęły przygodę ze sportem zastanawiają się być może, co powinny jeść po zakończonym treningu. Obejrzyj nasz film i dowiedz się, jak powinna wyglądać dieta sportowca.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Przy podanych parametrach, wskaźnik masy ciała jest w normie, dlatego też nie ma wskazań do odchudzania. Przyczyną powrotu do masy ciała sprzed obniżenia kaloryczności jadłospisu, jest stosowanie zbyt niskiej podaży energii, zarówno 600 kcal jak i 1000 kcal to za mało dla organizmu, aby zaspokoić jego potrzeby energetyczne i zapewnić prawidłowe funkcjonowanie - może to więc mieć w przyszłości nieprzyjemne konsekwencje zdrowotne. Diety o tak niskiej podaży energii bardzo często prowadzą do efektu jo-jo po powrocie do poprzednich zwyczajów żywieniowych. Zdecydowanie lepsze, zdrowsze i skuteczniejsze jest stopniowe zmniejszanie energetyczności jadłospisu, które prowadzi do utraty ok 0,5 kg/ tydzień i opiera się na zasadach zdrowego odżywiania, czyli urozmaiconej i zbilansowanej diecie.

0

Witam, aby schudnąć nie wystarczy wprowadzić rygor kaloryczny 1000kcal lub o zgrozo 600kcal. Nasz organizm ma określone zapotrzebowanie energetyczne, które powinno być realizowane w dziennych posiłkach. Ważne jest odpowiednie dostarczenie białek, węglowodanów oraz tłuszczy. Czyli powinny być jedzone posiłki bogate w chude mięsa, drób, ryby, do tego odpowiednia ilość warzyw. Poza tym Pani indeks masy ciała BMI przy 57kg i 163cm wynosi 21,45, czyli jest w normie. Jeżeli chce Pani ważyć 50kg, będzie to BMI=18,8. W Pani przypadku tylko przemyślany i zdrowy sposób odżywiania da efekt w postaci gubienia tkanki tłuszczowej. Proszę koniecznie pamiętać o piciu wody, dziennie powinna Pani wypijać 2 litry wody, może w tym też tkwi przyczyna braku efektów.

0

Witam, Niestety stosowanie diet znacznie ograniczających podaż kalorii (dieta 600 kcal czy 1000 kcal) nie są na dłuższą metę skuteczne, ponieważ bardzo spowalniają metabolizm, co skutkuje trudnością w traceniu zbędnych kilogramów w postaci tkanki tłuszczowej. Paradoksalnie jedząc za mało waga stoi w miejscu, a po powrocie do dawnych złych nawyków żywieniowych wręcz rośnie. W tym wypadku, aby uniknąć lub zredukować efekt jojo warto zapoznać i wprowadzić zasady prawidłowego odżywiania na co dzień – nie tylko do czasu osiągnięcia celu, ale także potem (przez całe życie). Nie są to jednak zmiany, które wywrócą Twoje życie do góry nogami – wystarczy trochę chęci i motywacji, aby przyzwyczaić się do wybierania zdrowych produktów i regularnego jedzenia. Jako taka dieta odchudzająca nie jest Ci potrzebna. Przeczytaj http://abcodchudzanie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe http://abcodchudzanie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/podstawowe-zasady-zdrowego-odchudzania Pamiętaj także o regularnych ćwiczeniach – co najmniej 3 razy w tygodniu po około 40 minut. Znacznie przyspieszą metabolizm i pomogą w utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy