Zapytaj lekarza

1 , 0 1 9 , 5 7 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta i ćwiczenia dla 13-latki przy niedoczynności tarczycy

hej ! mam 13 lat, waże 48 kg przy wzroście 155cm. mam też niedoczynność tarczycy. od roku próbuję schudnąć, staram się ćwiczyć ok15 minut dziennie, mniej jem i staram sie ograniczać słodycze, lecz top nic nie pomaga - przybieram na wadze ;c Co powinnam robić, co jeść, jak ćwiczyc przy mojej chorobie ? a czego powinnam unikać ? proszę o pomoc. ;d
, 13 LAT ponad rok temu
Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
74 poziom zaufania

Witam Aktualnie Twoja masa ciała znajduje się w normie. Przybieranie na wadze w przypadku tej choroby jest niestety często nieuniknione. Staraj się prowadzić aktywny tryb życia i unikać kalorycznych przekąsek oraz żywności przetworzonej, a wybierać wyłącznie zdrowe produkty spożywcze, aby zminimalizować efekt przyrostu masy ciała.

0

Masz lekką nadwagę. Chorując na niedoczynność tarczycy najprawdopodobniej zażywasz substytuty hormonalne- jeżeli tak, ogranicz soje, oraz białko sojowe (np składnik parówek), nie dostarczaj więcej niż 1300mg wapnia/dobę. Spożywaj wymaganą ilość jodu, ogranicz wolotwórcze warzywa kapustne (sałaty, brokuł, kalafior, brukselka, kapusty, szpinak) - pomimo ich niskiej wartości energetycznej spowalniają pracę gruczołu tarczowego. Pamiętaj, że twoja podstawowa przemiana materii jest spowolniona i powinnaś dostarczać mniej energii niż sugerują proste kalkulacje. Choroba nie wymaga żadnych ograniczeń związanych z aktywnością fizyczną, wręcz przeciwnie każda forma ruchu jest wskazana.

0

Witam, Niedoczynność tarczycy prowadzi do zwolnienia procesów metabolicznych. Jednym z jej objawów jest wzrost masy ciała. Twoja obecna masa ciała jest w normie i jak na razie nie musisz stosować żadnych diet odchudzających. Spożywaj 5 posiłków w ciągu dnia co 3 godziny. Częste posiłki przyspieszają przemianę materii. Przed wyjściem do szkoły nie zapominaj o śniadaniu. To najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Musi on składać się z produktów bogatych w węglowodany złożone jak płatki owsiane, zbożowe, pieczywo pełnoziarniste, makaron razowy, kasze, ciemny ryż, a także owoce. Węglowodany złożone dadzą Ci energię na większą część dnia. Produkty zbożowe możesz łączyć z nabiałem. Najlepszym rozwiązaniem będzie owsianka z suszonymi owocami. Staraj się nie podjadać między posiłki, ponieważ takie przekąski nie pozwalają, aby Twój organizm spalał rezerwy tłuszczowe zgromadzone w ciele. Poza tym nie wydłużaj przerw między posiłkami, ponieważ długie niejedzenie zwalnia przemianę materii i jest sygnałem alarmowym dla organizmu. Powoduje to nadmierne odkładanie się tłuszczu w organizmie. Poza tym nie zapominaj o odpowiedniej ilości wypijanych płynów – minimum 1,5 litra w ciągu dnia. Aby aktywność fizyczna efektywnie spalała tkankę tłuszczową, ćwicz minimum 45 minut. Idealny dla Ciebie będzie basen, jazda na rowerze, a nawet szybki marsz. Pozdrawiam, Marta Kownierowicz

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy