Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 8 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta i wysiłek fizyczny przy nadwadze u nastolatki

Witam , mam 13 lat i ważę 76 kg / 165 cm . Bardzo chciałabym schudnąć przynajmniej 20 kg . Ale niewiem od czego zacząć , jak często i co ćwiczyć , czego nie jeść itp. Przez nadwage nie mogę sobie pozwolić na spodniczki , sukienki , pokazać trochę ciałka itp. ... Pomocy :c
, 13 LAT ponad rok temu

Egzotyczny deser czekoladowo-waniliowy

Masz ochotę na coś słodkiego? Spróbuj czegoś nowego - proponujemy egzotyczny deser czekoladowo-waniliowy. Nie martw się, że to może być za trudne. Instrukcja podana jest na filmie.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
74 poziom zaufania

Witam Wskaźnik masy ciała rzeczywiście wskazuje na nadwagę, jednak w tym przypadku zalecałabym stopniową redukcję masy ciała. W wieku 13 lat organizm znajduje się w fazie dojrzewania, przez co zwiększa się jego zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Zarówno nadmierna masa ciała (która działa obciążająco i zaburza gospodarkę cholesterolową) jak i bardzo szybki spadek masy ciała w krótkim czasie (grożący efektem jo-jo lub niedoborami wynikającymi z niedostatecznej podaży składników niezbędnych do rozwoju)są bardzo niekorzystne. Na początek warto postarać się wprowadzić podstawowe zasady zdrowego odżywiania: 1) Spożywać codziennie 5 mniejszych posiłków, zamiast 3 obfitych 2) Wybierać pełnoziarniste produkty zbożowe, bogate w składniki mineralne i błonnik 3) spożywać chude mięso i ryby, mleko i produkty mleczne o niższej zawartości tłuszczu, a unikać kalorycznych serów żółtych, tłustych deserów mlecznych itp. 4) Unikać dań typu fast food oferowanych w barach szybkiej obsługi 5) Nie spożywać słodyczy i słonych,kalorycznych przekąsek, a zastąpić je warzywami i owocami, najlepiej w świeżej postaci 6) Przygotowywać dania poprzez gotowanie na parze i w wodzie oraz pieczenie w folii, a unikać smażenia (zwłaszcza na głębokim tłuszczu) 7)Włączyć regularną aktywność fizyczną - początkowo 3 x w tygodniu po ok 40 min, później postarać się realizować ją codziennie (może to być gimnastyka, jazda na rowerze, taniec, gry zespołowe).

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy