Zapytaj lekarza

1 , 0 1 8 , 8 0 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta na masę i rzeźbę dla 15-latka

Mam 15 lat i 180cm wzrostu i wage 55kg. Chcialem troche utyc bo uwazam, ze 55 kg to malo (można zauważyć żebra na klatce piersiowej) Po masie chcialbym tez wyrobic troche miesni. Niestety nie wiem jak sie do tego zabrac. Czytalem sporo ma ten temat ale nie moge trafic na moj rodzaj przypadku dlatego prosze o pomoc.
, 15 LAT ponad rok temu
Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
74 poziom zaufania

Witam Niska masa ciała jest często uwarunkowana genetycznie. W takiej sytuacji trudno o znaczący jej wzrost. Można natomiast zwiększyć kaloryczność diety za pośrednictwem zdrowych produktów spożywczych. Polecam wprowadzenie systemu 5-6 posiłków dziennie, dzięki którym łatwiej będzie dostarczyć wyższą ilość kalorii.W codziennym jadłospisie powinny pojawiać się produkty zbożowe: makaron, ryż, pieczywo, płatki kukurydziane, owsiane itp. , produkty mięsne - chude mięsa, ryby. Dieta powinna tez obfitować w produkty mleczne, warzywa i owoce, oleje roślinne. Jako przekąskę można spożywać orzechy, nasiona słonecznika i migdały. Maja wysoką kaloryczność a małą objętość. Dodatek olejów roślinnych i oliwy z oliwek do gotowych dań jest dobrym rozwiązaniem dla zwiększenia energetyczności i dostarczenia cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych. W kwestii zwiększania masy mięśniowej konieczne będzie wprowadzenie regularnych ćwiczeń ukierunkowanych na ten cel. Warto jednak pamiętać, aby dostosować dzienną podaż energii do intensywności aktywności fizycznej. Zadbać o nieco większą podaż białka w diecie (najlepiej z produktów pochodzenia zwierzęcego) oraz uzupełnianie węglowodanów i składników mineralnych po wysiłku. pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy