Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 6 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta na przybranie masy mięśniowej u 19-latka

Witam. Z racji iz jestem chudy postanowilem cwiczyc i nabrac troche masy miesniowej. I tu pytanie. Jaka diete stosowac aby moje ewentualne cwiczenia mialy dobre efekty? Pozdrawiam
MĘŻCZYZNA, 19 LAT ponad rok temu

Wpływ kwasów omega-3 na układ krwionośny

Witam.Proponowałbym udać się do dietetyka który po przeprowadzeniu wywiadu żywieniowo-zdrowotnego ułoży odpowiednią dietę.
Pozdrawiam

Dyplomowany dietetyk. Przyjmuje w Poradni Dietetycznej w Grodkowie.
umów wizytę 0

Dieta na budowanie masy mięśniowej jest przede wszystkim skupiona na dostarczaniu naszemu ciału wartościowych składników odżywczych wspomagających wzrost mięśni, oraz dostarczających organizmowi energii. W diecie muszą się znaleźć węglowodany - ryż brązowy, kasze, makaron pełnoziarnisty - jako paliwo przed i po treningu, białko - mięso, najlepiej drobiowe, ryby, nabiał, jaja - potrzebne do budowania mięśni po treningu oraz zdrowe tłuszcze - orzechy, oliwa z oliwek. Do tego potrzebny jest specjalny program treningowy na budowanie masy.

umów wizytę 0

Przede wszystkim w diecie należy zadbać o prawidłową podaż mikro- i makroskładników oraz dostarczać prawidłową podaż energii. Przy wysiłku wzrasta zapotrzebowanie energetyczne i należy pamiętać, aby kaloryczność diety była prawidłowa. Tak naprawdę wszystko zależy od rodzaju oraz częstotliwości Pana treningu, dlatego też na postawie Pana pytania ciężko ustalić konkretne zalecenia. Ogólne zasady to przede wszystkim odpowiednia podaż wszystkich składników odżywczych. Po treningu warto spożyć posiłek węglowodanowo-białkowy, do 2 h po wysiłku, najlepiej jak nawcześniej. Pozwoli to na szybszą regenerację glikogenu. Warto pamiętać, aby ciało miało także czas na odpoczynek, nie należy zbyt mocno przeciążać organizmu. Do diety zalecamy włączyć pełnowartościowe białko (z produktów odzwierzęcych) oraz odpowiednie tłuszcze. Zachęcamy do spożywania ryb, olejów roślinnych, nasion oraz orzechów, które są dobrym źródłem kwasów omega-3. W celu ustalenia dopasowanej do Pana potrzeb oraz dostosowanej do Pana trybu życia zbilansowanej diety zalecamy wizytę u dietetyka z doświadczeniem żywienia sportowców.

Poradnia Dobry Dietetyk Toruń
tel. 887 433 444

Absolwent dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety