Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 3 5 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dlaczego mam wahania uczuć do partnera przy depresji?

Mam 19 lat, i choruję na depresję oraz nerwicę. Przyjmuję leki antydepresyjne i lek doraźnie afobam. Jestem z chłopakiem 2 lata, na początku wszystko było ok, po jakimś czasie czuję pustkę, odnoszę wrażenie że nie czuję nic do niego, że go nie kocham, nie tęsknie i nie myślę nawet o nim... Czasami chce z nim zerwać, a czasami mam wrażenie że jest dla mnie wszystkim ? Nie wiem co mam o tym myśleć i co robić, czy to normalne przy depresji ? Proszę pomóżcie mi
KOBIETA, 19 LAT 11 miesięcy temu

Czym różni się nerwica od innych zaburzeń psychicznych?

Apatia, ambiwalencja, stepienie uczuć są osiowymi objawami depresji. Warto jednak się temu przyjrzeć : czy jest to tylko efekt zaburzenia, czy też jest w waszym związku coś co Pani nie pasuje. Myślę, że warto skonsultować sprawę z psychologiem i wogóle podjąć psychoterapię tej depresji (a nie tylko byc na lekach, które działają na objawy). Pozdrawiam

umów wizytę 0

Witam Panią.
Niewykluczone, że osłabienie, czy zanik uczuć do partnera jest spowodowane zaburzeniami, z którymi się Pani zmaga. Niestety bez dokładnej analizy Pani sytuacji, równie prawdopodobny jest czynnik występujący w Państwa relacji. Myślę, że dobrym pomysłem byłoby rozpoczęcie psychoterapii, dzięki której odpowie Pani sobie na te pytanie i upora się z depresją w sposób znacznie trwalszy niż przy pomocy samej farmakoterapii.
Pozdrawiam serdecznie,
Michał Pyter
https://michalpyter.com

Psycholog i psychoterapeuta w trakcie 4-letniego szkolenia.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety