Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 7 7 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dlaczego masowo wypadają mi włosy?

Mam 33 lata, jestem kobietą i zawsze miałam bardzo długie, gęste i mocne włosy, jednocześnie jednak wysokie czoło i dość spore zakola. W mojej rodzinie nikt nie ma problemów z włosami. Ok. 2 miesięcy temu, nagle zaczęły mi masowo wypadać włosy z całej powierzchni głowy. Gdy zaczęłam je liczyć, było ich mniej więcej 200, ale oceniam, że wcześniej, w szczycie objawu, wypadało ich znacznie więcej. Ponadto bardzo łatwo je wyrwać, niemal bezboleśnie, a wcześniej włosy trzymały się bardzo mocno. Z możliwych przyczyn widzę 2: - dieta; zaczęłam się dość mocno odchudzać jakieś 3 miesiące przed wystąpieniem objawów i schudłam w tym czasie ok. 12 kg, z rozmiaru 44 na 36; - wkładka, którą założyłam ok. 2 tygodnie przed zauważeniem objawów. Wykonałam badanie morfologii (dolna granica normy, ale w porządku) oraz tarczycy (w porządku). Wkładkę usunęłam, i fakt jest taki, że w ciągu tygodnia ilość włosów wypadających w ciągu doby stopniowo zmniejszyła się ze stałej od jakiegoś czasu liczby 200 do ok. 140. Jednocześnie jednak od ok trzech tygodni przyjmuję cynk w dawce terapeutycznej oraz wyciąg ze skrzypu polnego 2 x dziennie. Od niedawna obserwuję również wzmożone odrastanie włosów nad czołem, a w szczególności na skroniach - mam z nich teraz niemal grzywkę długości ok 3 cm, ale jest tam też sporo krótszych włosków. Chciałabym się dowiedzieć, czy takie objawy wskazują na odwracalne łysienie telogenowe związane z odchudzaniem, czy raczej na genetyczne - androgenowe, którego boję się bardziej. Byłam u kilku lekarzy, ale nie uzyskałam odpowiedzi na to pytanie. Nie oczekuję oczywiście diagnozy na odległość, prosiłabym raczej o opinię doświadczonej osoby. Pozdrawiam i z góry bardzo dziękuję. MagRa

KOBIETA, 33 LAT ponad rok temu

Leczenie łysienia plackowatego

Witam serdecznie,
Głowa do góry, bardzo prawdopodobne jest że nadmierne wypadanie włosów było właśnie spowodowane dietą lub wkładka antykoncepcyjną. Może Pani jeszcze wykonać badanie włosów (tak zwany trichogram), którzy wykonują niektórzy dermatolodzy.
Proszę trzymać tak jak teraz, czyli stosować suplementy diety wzmacniające włosy, wzbogacić w swoja dietę w składniki bogate w minerały i witaminy. I proszę już nie chudnąć :) rozmiar 36 jak najbardziej wystarczy i oczywiście życzę utrzymania wagi.
Zarówno tabletki antykoncepcyjne jaki i inne hormonalne metody antykoncepcji niestety mogą powodować nadmierną utratę włosów, więc proszę pamiętać o ostrożnym włączaniu środków antykoncepcyjnych, najlepiej tych gdzie stężenie hormonów jest niskie (chociaż nie daje to gwarancji, że ponownie nie wystąpi utrata włosów).
Warto również stosować zabiegi pielęgnacyjne wzmacniające włosy - na naszym portalu znajdzie Pani wiele informacji na ten temat, przykładowo w poniższych artykułach:

http://portal.abczdrowie.pl/srodki-kosmetyczne-na-lysienie#12936543352811&250Xwidget-1293654334359

http://portal.abczdrowie.pl/srodki-kosmetyczne-na-porost-wlosow#12936545864371&250Xwidget-1293654584500

Pozdrawiam

 

Lekarz specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu profesjonalnych publikacji medycznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy