Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 4 3 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dlaczego metabolizm uległ spowolnieniu?

Dzień dobry, Kieruję do Państwa zapytanie, czy podczas stosowania trimebutyny na perystaltykę jelit w postaci kapsułek (np. Debretin) można schudnąć? Pytam dlatego, że po odstawieniu leków w ciągu 2 lat przytyłem 25 kg i nie wiem czy odstawienie mogło mieć wpływ na spowolnienie metabolizmu. (W ciągu dnia jem bardzo mało ok 1500kcal do 2000 kcal) - ważę 95 kg.
MĘŻCZYZNA, 21 LAT 2 tygodnie temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam serdecznie,

szczerze to wątpię w to, że jedynie odstawienie leków przyczyniło się do tego że przytył Pan 25 kg. Odsatwienie leków może spowodować zwolnienie metabolizmu ale po niedługim czasie wszystko powinno wrócic do normy i nie zakonczyć się aż takim wzrostem wagi. Proszę wykonać badania - podstawowa morfologia plus TSH FT3 FT4. Dodatowo zalecam bliżej przyjżeć się Pana diecie. Być może jada Pan za mało i organizm zaczyna oszczędzać lub wybór produktów jest niewłaściwy. Jeżeli byłby Pan zainteresowany można opisać mi na maila swój przykładowy dzień - co Pan zjada, jakie porcje, jak często są posiłki, ile czasu po przebudzeniu zjada Pan śniadania a ile czasu przed snem kolację itp. Ja chętnie zerknę i wskażę ewentualne błędy żywieniowe.

kontakt: joanna.wasiluk@o2.pl Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy