Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 3 1 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dlaczego nie chudnę po zmianie diety Dukana na wegańską?

Witam, mam 23 lata, 186 cm wzrostu i moja waga waha się pomiędzy 84 a 88. Miesiąc temu schudłam z 95 kg do 84 na diecie Dukana, po czym zamieniłam ją z powodów zdrowotnych na dietę wegańską (ze względu na dokuczające wrzody i nagłą nietolerancję mięsa i wszelkiej maści nabiału). Przestrzegam diety, lecz mimo to moja waga dalej waha się i stoi w miejscu. Lekarz doradził mi zrzucenie wagi do ok. 76, 77 kg ze względu na zdrowie i ból kręgosłupa. Mimo to - nie chudnę. Co powinnam zrobić? Pozdrawiam
KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Dieta śródziemnomorska

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
76 poziom zaufania

Witam Jedną z przyczyn nietolerancji nabiału mogła być właśnie dieta Dukana. Jest to bardzo niezdrowa dieta, obciążająca w dużej mierze nerki i niosąca ze sobą poważne konsekwencje przy regularnym stosowaniu. Nie zalecam również diety wegańskiej, gdyż jest ona niedoborowa w cenne składniki odżywcze. W pierwszej kolejności polecam stopniowe włączanie do diety produktów białkowych. Mięso najlepiej w niewielkich ilościach, ugotowane i drobno pokrojone dodawać do przygotowywanych potraw, tak aby uniknąć uczucia obciążenia. W kwestii diety skupiłabym się przede wszystkim na podstawowych zasadach zdrowego odżywiania - są o wiele bardziej skuteczne niż jakiekolwiek diety alternatywne. Proponuję: 1) Spożywać regularnie posiłki,5 dziennie w odstępach mniej więcej co 4h 2)Unikać słodyczy i kalorycznych przekąsek typu chipsy, paluszki itp. - zastąpić je owocami, orzechami, nasionami słonecznika, migdałami, suszonymi owocami 3) Wybierać produkty mleczne o niższej zawartości tłuszczu - mleko 1,5%, jogurty, kefiry, sery twarogowe, a unikać w nadmiarze serów żółtych, typu Feta 4) Przygotowywać dania poprzez gotowanie na parze, gotowanie w wodzie i pieczenie, a unikać smażenia na tłuszczu 5) Sięgać po ciemne pieczywo (w przypadku dolegliwości wrzodowych mieszane i graham), płatki owsiane, ryż brązowy 6) codziennie spożywać dużo warzyw i owoców 7)Włączyć aktywność fizyczną - minimum 30 min dziennie dowolnego sportu lub ćwiczeń gimnastycznych (skłony, brzuszki, przysiady itp.) W ten sposób metabolizm ureguluje się, masa ciała będzie malała, a dodatkowo poprawie ulegnie kondycja, zdrowie i dobre samopoczucie.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy