Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 5 8 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dlaczego objawy anemii powracają?

Witam, Od prawie roku męczą mnie uporczywe objawy, które ostatnio się jeszcze nasiliły. Od września do lutego leczyłam anemię, jednak od marca wyniki krwi są już dobre i cały czas się takie utrzymują. Wcześniej lekarze mówili, że objawy te to wynik anemii, jednak jej już nie ma, a objawy zostały. A są to objawy takie jak: - nagłe (bez powodu) przyspieszenie tętna - nawet do 130 - połączone zawsze z silnym uczuciem osłabienia i wrażeniem, jakbym miała zemdleć, - ogólnie wysokie tętno przez cały czas, 80-90 - zawroty głowy - czasami bóle w klatce piersiowej, ale nie ciągle w tym samym miejscu - raz z jednej, raz z drugiej strony, czasami za mostkiem - uczucie niepełnego oddechu - nierówne bicie serca - bóle brzucha, ale raczej nie w miejscu żołądka, tyko niżej, czasami bardzo nisko po lewej stronie, - pojawienie się wyprysków na całym ciele (jako nastolatka nie miłam z tym aż takiego problemu, tylko czasami coś wyskoczyło na twarzy) - pomimo dobrych wyników krwi cały czas mocno wypadają mi włosy - czasami doskwiera mi silny ból jednej z kończyn, ale też to się zmienia, nie ciągle tej samej. Miałam robione badania takie jak: - morfologia - ok - ekg - ok - badanie na pasożyty - ok - wszystkie hormony tarczycy - ok - cholesterol - lekko podwyższony - wątroba, trzustka - ok - białko CRP - ok - badanie ogólne moczu - ok - USG jamy brzusznej - ok - badanie neurologiczne - podczas pierwszej wizyty neurolog stwierdził że pod kątem neurologicznym wszystko jest ok. Jednak opisane wyżej objawy bardzo mnie męczą i uniemożliwiają mi normalne funkcjonowanie. Jedna z lekarek stwierdziła że to na tle nerwowym i zapisała mi lek uspokajający (Atarax). Jak najbardziej dopuszczam taką możliwość, jednak od kiedy pamiętam, mam dość niskie ciśnienie ok 100/60. Zazwyczaj podwyższony cholesterol i wysokie tętno idą w parze z wysokim ciśnieniem. U mnie jednak tak nie jest i obawiam się, że leki uspokajające mogą mi je jeszcze bardziej obniżyć. Co powinnam zrobić? Czy są jakieś leki uspokajające nie powodujące spadku ciśnienia?
KOBIETA, 29 LAT 4 tygodnie temu

Polscy naukowcy stworzyli sztuczną krew. To może być przełom w transplantologii

Naukowcy z Politechniki Warszawskiej opracowali sztuczną krew, która, jeżeli przejdzie fazę testową, może okazać się przełomem w medycynie. Wszystko ze względu na innowacyjne właściwości. - Nasza krew będzie w stanie przenosić tlen, czyli w tym wypadku nie tylko rozcieńczymy, ale zapewnimy jej też podstawową funkcję, jaką jest transport gazów - zapowiada prof. Tomasz Ciach, kierownik Laboratorium Inżynierii Biomedycznej Wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej. Do tej pory ta sztuka nie udała się żadnym naukowcom na świecie. Dlatego wciąż trzeba organizować społeczne zbiórki krwi. Dzięki właściwościom związku, w sztucznej krwi będzie można między innymi przechowywać organy do transplantacji. - Organy, które się pobiera do przeszczepu, bywają otłuszczone bądź uszkodzone, to duży problem. Chcielibyśmy, żeby w czasie ich przechowywania, móc je zregenerować - mówi Agata Stefanek, prezes spółki NanoSanguis S.A. i pracownik Wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej. Wkrótce sztuczna krew będzie testowana na zwierzętach.ZOBACZ TEŻ: Rewolucyjna metoda walki z rakiem

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy