Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 5 8 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dlaczego podczas stosowania Parogenu doszło do pogorszenia samopoczucia?

Witam! Mam pytanie dotyczące leku Parogen. Przyjmuje go w dawce 20mg rano na zaburzenia lękowe napadowe z agorafobia. Myślę że dosyć znaczne, ponieważ przez leki od 2 miesięcy nie opuszczam domu. Lek przyjmuje od 11 dni. W tym czasie moje samopoczucie znacznie się pogorszyła szczególnie rano- wstaje pobudzona i roztrzesiona - lekarz zalecił wspomaganie się w takim wypadku afobamem przez pierwsze dwa tygodnie. Jednak poranne leki i niepokój nie mijają. Czy tak może być? Czy to minie?
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Skuteczność terapii grupowych

Leki pomagają jedynie na objawy choroby, nie usuwają jednak jej emocjonalnych i osobowościowych przyczyn. Oprócz farmakoterapii konieczne będzie także skorzystanie z pomocy psychologa i podjęcie psychoterapii. Można to zrobić w Poradniach Zdrowia Psychicznego, NZOZach mających kontrakt z NFZ lub w gabinetach prywatnych. Do psychologa, na psychoterapię (refundowaną) potrzebne będzie skierowanie wystawione albo przez lekarza rodzinnego albo przez lekarza psychiatrę.

Psycholog i psychoterapeuta. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.
0
Mgr Hanna Markiewicz
Mgr Hanna Markiewicz Psycholog

Witam Panią Każdy lek może wywołać działania uboczne, co w dużej mierze zależy też od wrażliwości osobniczej pacjenta. Kwestię szkodliwości leków, powinna Pani skonsultować z lekarzem prowadzącym. To on ma wyniki wszystkich przeprowadzonych badań, zna Pani organizm, historię Pani choroby i posiada stosowną wiedzę na temat przepisywanych leków. Warto jednak zastanowić się nad tym, żeby nie tylko leczyć zaburzenia lękowe napadowe z agorafobią, ale także bezpiecznie je wyleczyć. Powinna Pani bowiem wiedzieć, że farmakologia jest leczeniem objawowym - leki nie leczą agorafobii ani zaburzeń lękowych i nie rozwiązują problemu, jedynie tłumią objawy. Żaden z leków psychotropowych nie zwalcza też przyczyny agorafobii i zaburzeń lękowych. Doraźnie, gdy choroba jest zaawansowana i chory nie jest w stanie funkcjonować, konieczne jest stosowanie środków farmakologicznych. Leczenie farmakologiczne, tzn. środki uspokajające, obniżające napięcie, czasem antydepresanty o dodatkowym działaniu tłumiącym lęk sprawiają, że lęki i inne dolegliwości stają się łatwiejsze do zniesienia, ale nie leczą choroby. Aby skutecznie i bezpiecznie wyleczyć agorafobię i zaburzenia lękowe należy dotrzeć do źródła problemu i na tej podstawie opracować właściwą metodę terapii. Zachęcam Panią do podjęcia psychoterapii. Podczas psychoterapii leczy się nie tylko objawy agorafobii i zaburzeń lękowych, ale również dociera się do przyczyny problemu i znajduje się sposób wyleczenia choroby. Gdyby chciała Pani ze mną porozmawiać o problemie, to zapraszam do kontaktu. Istnieje możliwość konsultacji online, np. za pośrednictwem komunikatora Skype. Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz psycholog konsultacje@psycholog24online.pl http://psycholog24online.pl

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy