Kobieta , 28 lat Po każdym posiłku znacznie spada moja sprawność intelektualna. Od dawna miałam tak, że myśleć mogłam tylko na głodniaka, bo po posiłku chciało mi się tylko spać. Ale ostatnio jest już coraz gorzej, po posiłku mam takie osłabienie intelektualne, że czuje wręcz lęk wynikający z tego, że "nie kontaktuje". Do tego ćmiący ból w głowie. Zaznaczę, ze to nie ma nic wspólnego z zaburzeniami odżywiania, bo nie mam. Czy to nie wskazuje na zbyt duże wyrzuty insuliny? Mam zawsze dość niski cukier.
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Warto byłoby wykonać podstawowe badania, które może zlecić Pani lekarz internista, a w szczególności wykonać krzywą cukrową przy trzykrotnym obciążeniu.

Glukoza bowiem jest cukrem prostym, który jest wytwarzany z przyjmowanego przez nas jedzenia. Jest to źródło energii, „paliwo” zużywane przez wszystkie komórki naszego ciała i niezbędny dla życia składnik.

Jednak zarówno nadmiar cukru jak i jego niedobór prowadzi do poważnych zaburzeń. Poziom glukozy (nazywany też poziomem cukru lub glikemii) na czczo powinien utrzymywać się w granicach 70-99 mg/dL.

Objawy zaniżonego poziomu glukozy we krwi, tzw. hipoglikemii, to między innymi uczucie osłabienia, senność, zmęczenie po posiłku - o czym Pani pisze. Może także występować częste uczucie głodu, niepokój i inne objawy, których nie można bagatelizować.

Konieczna zatem wydaje się najpierw diagnostyka, a następnie wprowadzenie odpowiedniej diety oraz regularnego ruchu, bo na hipoglikemię niestety nie ma innego lekarstwa.

Życzę powodzenia!
Magdalena Nagrodzka
PSYCHOLOG KLINICZNY, PSYCHOTERAPEUTA
www.nagrodzkacoaching.pl

Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Po posiłku przewagę przejmuję układ przywspółczulny, z całą kaskadą zdarzeń hormonalnych z tym związanych. Jeżeli odczuwa Pani niepokój z tym związany, zapewne należałoży zacząc od odwiedzin swojego lekarza rodzinnego i wykonania badań laboratoryjnych/konsultacji endokrynologicznej/diabetologicznej.

Pozdrawiam serdecznie,

Aleksandra Korotko
www.bezproblemowo.pl

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ból głowy – Nie można określić jednej przyczyny, która byłaby odpowiedzialna za ból głowy. Ból głowy określany wtórnym może być spowodowany zaburzeniami neurologicznymi, urazami, chorobami twarzy, oczu, nadciśnieniem tętniczym, truciznami, spalinami samochodowymi, zmianą pogody lub temperatury, InsulinaInsulina jest hormonem wykorzystywanym w leczeniu cukrzycy. Dzięki niej glukoza jest łatwiej zużywana przez komórki mięśni i tkanki tłuszczowej. Ponadto zmniejsza produkcję cukru przez wątrobę i nasila jego przekształcanie w inne związki.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników: