Kobieta , 31 lat Witam, mam syna 3,3 lata od 3 miesiecy mowi zdaniami, wczesiej poj, slowa. Ogolnie rozwija sie dobrze, ale martwi nie to ze nie zadaje pytan: po co? dlaczego?jak?jaki? Pyta: kto to?co to?gdzie?moge?masz?idziemy?bedzie?jest?boli?chcesz?Poza tym duzo opowiada, spiewa, bawi sie, lubi ludzi, jest uparty, nerwowy,rozumie polecenia, wykonuje je, zabawy symboliczne i tematyczne,odpowiada logicznie ale nie rozumie kiedy pytam: Kiedy?ma b duzo umiejetnosci. Oprocz tego jest bardzo dobrze. Prosz o rade
Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Mgr Agata Majda 69
Mgr Agata Majda Pedagog, Olkusz 69 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam
Każde dziecko rozwija się w swoim własnym tempie i być może sfera pytań jeszcze u Pani dziecka się nie ujawniła. Wymaga to może więcej czasu. Aby ją pobudzić należy w codziennych sytuacjach zadawać dziecku pytania rożnego rodzaju: czemu piesek się drapie? Bo pewnie swędzi go skóra. Dlaczego dziewczynka się śmieje? Śmieje się bo jest zadowolona. Itd Powinno przynieść to efekty. Poza tym czytanie książeczek i zadawanie pytań do obrazków. Zachęcanie do zadawania pytań i cierpliwość.
Pozdrawiam
AM
w razie pytań jestem do dyspozycji
www.pracowniaterapeutyczna.eu

Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Proszę pamiętać, że każde dziecko ma indywidualne tempo rozwoju. Późniejsze nabywanie pewnych umiejętności wcale nie jest zapowiedzią jakiegokolwiek opóźnienia w rozwoju. Dokładnie tak, jak dorośli są różni pod względem wzrostu, wagi, umiejętności i wiedzy, którą posiedli, tak różnić mogą się od siebie dzieci.

Proszę zadawać dziecku proste pytania i na nie odpowiadać razem z nim - w ten sposób zacznie działać modelowanie.

W razie jakichkolwiek pytań jestem do Pani dyspozycji. Pracuję także przez Skype oraz udzielam konsultacji przez telefon.

Serdecznie pozdrawiam!
Magdalena Nagrodzka
PSYCHOLOG KLINICZNY, PSYCHOTERAPEUTA
www.nagrodzkacoaching.pl

Mgr Małgorzata Nikonowicz 42
Mgr Małgorzata Nikonowicz Pedagog, 42 poziom zaufania
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Dzień dobry.Pani synek niedawno zaczął werbalizować swoje potrzeby pełnymi zdaniami, jego myślenie logiczne rozwija się. Można rozbudowywać słownik dziecka przez biblioterapię.Proszę dziecku dużo czytać.Pozdrawiam.

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • NeurologiaNeurologia to dziedzina medycyny zajmująca się schorzeniami obwodowego i ośrodkowego układu nerwowego. Jest silnie spokrewniona z psychiatrią i polega na odkrywaniu przyczyn uszkodzenia systemu neuronalnego.
  • Dziecko – Rodzicielstwo jest dużym wyzwaniem, dlatego decyzję o posiadaniu dziecka warto dobrze przemyśleć. Przed staraniami o dziecko wskazane jest wykonanie badań, by ocenić stan zdrowia przyszłej mamy i wykryć obecność chorób, które mogłyby negatywnie wpłynąć na jej zdolność do zajścia w ciążę.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Artykuły na ten temat
Psychoterapia

EEGbiofeedback - terapia, która ma szerokie zastosowanie

Chciałabym przybliżyć Państwu jedną z form nowoczesnej terapii, jaką jest EEGbiofeedback. Terapia ta znana jest mi od ponad dziesięciu lat, a ja zajmuję się praktykowaniem jej od lat ośmiu. Czym jest EEGbiofeedback? Sam biofeedback to biologiczne sprzężenie...

Autyzm

Autyzm u dzieci - co jest ważne i jak postępować?

Autyzm u dzieci wzbudza ogromne emocje wśród rodziców. Odbieram sporo listów, które w dziewięćdziesięciu procentach dotyczą zapytań o cechy autystyczne zaobserwowane u pociech. Mimo, iż dość liczne są artykuły i publikacje dotyczące tego tematu to jednak...

Autyzm

Objawy autyzmu

Objawy autyzmu

Autyzm to rozwojowe zaburzenie o charakterze neurologicznym. Pierwsze objawy pojawiają się w wieku dziecięcym i trwają przez całe życie. Zaburzenia różnego typu, powiązane z autyzmem to jedne z najczęściej diagnozowanych całościowych zaburzeń o charakterze...

Zaburzenia rozwoju

Opóźniony rozwój mowy

Opóźniony rozwój mowy

Opóźniony rozwój mowy dziecka to częsta przyczyna zmartwień rodziców, którzy zachodzą w głowę, dlaczego ich pociecha nie rozmawia z rówieśnikami, nie inicjuje kontaktów słownych, posługuje się głównie gestami, prezentuje mały zasób słownictwa albo nie...

Objawy autyzmu

Echolalia

Echolalia rozumiana jako patologia umiejętności komunikacyjnych polega na stereotypowym powtarzaniu części słów albo całych wyrazów czy fraz wypowiedzianych wcześniej przez inne osoby bądź zasłyszanych w telewizji. Echolalia zawdzięcza swoją nazwę zjawisku...

Autyzm

Leczenie autyzmu

Nie istnieje jedna metoda leczenia autyzmu podobnie, jak nie istnieją dwa identyczne przypadki tej choroby. Każde dziecko jest inne i ma inne potrzeby. U wszystkich jednak ważne jest, aby jak najwcześniej rozpocząć leczenie, zarówno poprzez psychoterapię,...

Pierwszy rok życia dziecka

Prawidłowy rozwój dziecka

Prawidłowy rozwój dziecka

Kiedy na świat przychodzi dziecko, rodzice od początku zabiegają o to, by noworodkowi było jak najlepiej - karmią, przewijają, uspokajają, noszą na rękach. Bezustannie towarzyszą im też obawy i wątpliwości, czy ich pociecha rozwija się w sposób prawidłowy,...

Kalendarz rozwoju dziecka

Zaburzenia rozwoju

Zaburzenia rozwoju dziecka mogą przybierać różny charakter. Mogą mieć postać deficytów rozwojowych w zakresie poszczególnych analizatorów, np. wzroku czy słuchu. Mogą wiązać się z dysfunkcjami albo opóźnieniem rozwoju psychomotorycznego, co w przyszłości...

Objawy autyzmu

Autyzm u trzylatka

Autyzm wczesnodziecięcy został wyodrębniony w 1943 roku przez Leo Kannera jako zespół objawowy, charakteryzujący się trzema kardynalnymi cechami patologii funkcjonowania - skrajnym unikaniem przez dziecko kontaktów z innymi ludźmi, potrzebą zachowania...

Autyzm

Czym jest zespół Aspergera? (WIDEO)

Czym jest zespół Aspergera? (WIDEO) Odtwórz wideo

Zespół Aspergera to całościowe zaburzenie rozwoju. W kryteriach diagnostycznych jest on traktowany jako odrębna jednostka. Obecnie istnieje tendencja, by zaliczać zespół Aspergera do zaburzeń autystycznych. Wielu specjalistów postuluje, by nie wyróżniać...