Zapytaj lekarza

1 , 0 2 0 , 3 3 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Duże uda i okrągła twarz a dieta i ćwiczenia

Witam serdecznie ! Jestem osiemnastolatką,mam 178 cm wzrostu i ważę 65 kg.Chciałabym schudnąć do 58 kg,wyglądać ładnie i zdrowo.Dużym problemem są dla mnie wielkie uda i okrągła twarz.Odżywiam się zdrowo-sałatki,ryby i chleb razowy. Uprawiam też sport-raz częściej,raz rzadziej.Mam słomiany zapał,a chciałabym narzucić sobie jakiś rytm pracy,np.codzienne ćwiczeni.Jednak po paru dniach regularnego wysiłku daję za wygraną.Bardzo proszę o jakąś poradę ! Pozdrawiam Słoneczna
ponad rok temu

Witam! Po pierwsze pragnę zaznaczyć, że Pani waga mieści się w granicach normy dla wieku i wzrostu. Rozumiem jednak, że zrzucenie kilku kilo sprawi że poczuje się Pani lepiej. Przy takim wzroście Pani waga nie powinna wynosić jednak mniej niż 59-60kg. Najlepszym sposobem na podjęcie regularnej aktywności fizycznej jest wybranie takiego rodzaju sportu który sprawi Pani największą przyjemność tak aby trening kojarzył się nie z przykrym obowiązkiem lecz z przyjemnością. Może to być np. pływanie, jazda na rowerze, tenis czy długie regularne spacery.

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0

Witam, Masa ciała 65kg przy wzroście 78cm jest jak najbardziej prawidłowa (BMI to 20,5, norma 20-25). Przy takim wzroście i wadze 58 kg nie będziesz wyglądała ładnie i zdrowo. Nie powinnaś schudnąć więcej niż 2-3 kg. Okrągła twarz to cecha genetyczna, zapewne nie tylko Ty w rodzinie masz taką twarz. Drastyczne odchudzanie spowoduje, że będziesz znacznie szczuplejsza, a twarz może ulec tylko niewielkiemu wyszczupleniu. Z opisu wnioskuję, że posiadasz budowę ciała typową dla większości kobiet. W swojej diecie powinnaś przede wszystkim unikać produktów przetworzonych, paczkowanych, konserwowanych i barwionych. Odchudzanie spowoduje, że stracisz centymetry szczególnie w innych partiach ciała niż uda. Skutecznym sposobem na wysmuklenie ud jest bieganie na dłuższe dystanse. Szczególnie pomocne przy motywowaniu jest ćwiczenie w grupie. Poszukaj może gdzieś w Twojej okolicy istnieją grupy biegaczy i przyłącz się do nich. Wysiłek fizyczny może Ciebie przerastać gdy jest źle dopasowany, np. zbyt duża intensywność jak na początek, dlatego radzę abyś skontaktowała się z np. z trenerem w klubie fitness. Pozdrawiam Edyta Obolewicz

Mgr Edyta Obolewicz jest wykwalifikowanym dietetykiem z doświadczeniem w pracy z pacjentami. W pracy zawodowej skupia się na kompleksowym podejściu do pacjenta oraz jego problemów, proponując indywidualnie dobrane porady dietetyczno-żywieniowe. Prowadzi prywatny gabinet dietetyczny Mr&Mrs Beauty w Gdyni.
0

Witam. Twoja masa ciała wskazuje na normę, a problem z dużymi udami jest kwestią budowy ciała, nad którą jednak można popracować. Dieta odchudzająca nie jest Ci potrzebna, ale warto abyś zaczęła odżywiać się zdrowo i prawidłowo – nie ograniczać kalorii, a wprowadzić nowe zasady do swojego sposobu żywienia. Powinniśmy jeść regularnie, co około 3 godziny, do 4-5 małych objętościowo posiłków dziennie. W ten sposób zapewnimy stały dopływ energii do naszego organizmu, która zostanie wykorzystana, a nie przekształcona w tkankę tłuszczową, jak to się dzieje gdy zjadamy 2-3 wielkie posiłki w ciągu dnia. Gdy nie myślimy o jedzeniu i robimy to mimochodem często jemy znacznie większe porcje, bardziej kalorycznego jedzenia. Posiłek należy jeść przy stole, zjeść tyle ile mieliśmy zamiar i wstać od stołu. Należy jeść wolno, dzięki temu szybciej będziemy czuli się nasyceni. Jeśli chodzi o ćwiczenia na dolną partię ciała oraz brzuch świetne będzie połączenie pływania (kształtującego i uelastyczniającego całe ciało) z aktywnością typu jazda na rowerze, taniec lub ćwiczenia na konkretne partie ciała: Ćwiczenia na uda: 1. Krzyżowanie nóg w pozycji leżącej- połóż się na podłodze, ręce rozłóż na boki, nogi podnieś do góry tak, aby tworzyły z tułowiem kąt 90 stopni. Krzyżuj na nogi na zmianę. 2. Unoszenie nóg w pozycji siedzącej- połóż się na boku, tułów podeprzyj ręką, drugą połóż wzdłuż na nodze. Unieś nogę na wysokość około 50 cm, powoli opuść z powrotem, po wykonaniu serii jedną nogą zmień stronę. 3. Przysiady. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0

Witam serdecznie, aktualnie Twoja waga jest w dolnej normie dla Twojego wzrostu i nie ma potrzeby, abyś chudła. Być może Twoim problemem jest większa zawartość tkanki tłuszczowej w określonych partiach ciała, ale to mogę ocenić jedynie po badaniu składu ciała. Co do słomianego zapału to prawdopodobnie wyznaczasz sobie zbyt wysokie i zbyt ambitne cele nierealne do osiągnięcia. Zacznij od małych zmian np. 1-2 h intensywnych ćwiczeń co drugi dzień. Możesz również zapisać się na zajęcia w klubie fitness. Grupa i określony, z góry ustalony grafik zajęć pozwoli Ci zachowac systematyczność i podtrzymać motywację do ćwiczeń.

Dietetyk należący do Polskiego Towarzystwa Dietetyki, Polskiego Towarzystwa Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu, Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków oraz Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej.
0

Witam, przede wszystkim nie traktuj kształtowania zdrowych/ prawidłowych nawyków żywieniowych jako "na chwilę" Prawidłowo i zdrowo powinniśmy odżywiać się całe życie. Nie zmuszaj się do działania a rób to z pozytywnym nastawieniem i z chęcią. Wówczas nie będziesz traktować choćby aktywności fizycznej jako przymus, ale jako forma relaksu. Wybierz aktywność fizyczną, którą lubisz. Możesz również pomyśleć o udaniu się do gabi9netu dietetycznego, by wykonać badanie składu ciała (da ono informację o przemianie materii i zawartości tkanki tłuszczowej itd.) oraz dietetyk na postawie zapisków Pani żywienia oceni prawidłowość skomponowania codziennej diety. Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy