Zapytaj lekarza

1 , 0 1 5 , 8 0 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ilość spożywanych kalorii i ćwiczenia na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej

Dzień dobry. Chciałabym się dowiedzieć ile kalorii muszę jeść dziennie, aby schudnąć przy wzroście 162 i wadze 56 kg? Chciałabym schudnąć trochę do końca sierpnia, tylko nie wiem jak tego dokonać. Ile czasu dziennie powinnam poświęcać na ćwiczenia i jakie są polecane na w miarę szybkie spalanie tej tkanki tłuszczowej?
KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Niestety nie piszę Pani nic na temat codziennego trybu życiu, a jest to istotne przy obliczeniach całkowitej przemiany materii, która stanowi bazę do wszelkich zmian odnośnie żywienia. Może Pani skorzystać z kalkulatorów dostępnych w Internecie. Natomiast proszę pamiętać, że są to obliczenia czysto szacunkowe i najlepszym rozwiązaniem byłaby wizyta w gabinecie dietetycznym i skorzystanie z badania masy i składu ciała. Opiera się ono na biompedancji elektrycznej i jest w stanie określić Pani podstawową przemianę materii. Chcielibyśmy też Panią ustrzec przed przechodzeniem na diety obiecujące szybkie efekty, niestety takie nie istnieją. Może wystąpić po nich efekt jojo i Pani waga będzie jeszcze wyższa niż przed przystąpieniem do diety. Bezpieczny spadek masy ciała to ok. 0.5-1 kg na tydzień. Zalecamy przede wszystkim eliminację węglowodanów prostych (cukru, słodyczy, napojów słodzonych, jogurtów smakowych, owoce raz dziennie). Dodatkowo warto spożywać posiłki w regularnych odstępach czasu w ilości 4-5 dziennie. Spożywać pełnowartościowe białko (pochodzenia zwierzęcego) oraz odpowiednie tłuszcze (olej kokosowy, oliwa z oliwek, nasiona dynia, słonecznika, ryby). Włączenie każdej aktywności fizycznej wraz z odpowiednią dietą będzie skutkować zmniejszeniem się tkanki tłuszczowej. Może Pani stosować np. trening interwałowy, który jest bardzo efektywny. Poradnia Dobry Dietetyk Toruń tel. 887 433 444

Absolwent dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
0

Aby ustalić dokładnie zapotrzebowanie organizmu pod uwagę bierze się nie tylko płeć, wiek wagę i wzrost, ale też wiele innych czynników - chociażby stan zdrowia i codzienny tryb życia. Co do aktywności fizycznej - zalecam interwały, które przynoszą spore efekty. Najlepszym rozwiązaniem byłaby wizyta w gabinecie dietetycznym, gdzie specjalista przeprowadziłby dokładny wywiad i odpowiednio dobrał kaloryczność menu. Pozdrawiam ciepło, k.wawrzyniak@odzywiajsiezdrowo.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety