Zapytaj lekarza

1 , 0 1 0 , 1 7 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Insulinooporność i nadmierne owłosienie - co to?

Stwierdzono u mnie insulinooporność. Od lat walczę z nadmiernym owłosieniem twarzy. Lekarz przepisał mi G*********** 500, 1 tabl. na noc z kolacją. Czy istnieje jakiś związek pomiędzy insulinoopornością a nadmiernym owłosieniem? Jak długo należy zażywać tabletki na insulinoopornosć? Czy jest to uleczalne? Jakie są skutki nie leczenia tego schorzenia? Czy stylem życia i dietą można zwalczyć tę chorobę? Dodam jeszcze, że wykryto u mnie również hiperprolaktynemię czynnościową. Czy ma ona jakiś związek z insulinoopornością. Dziękuję serdecznie.
ponad rok temu

Czego unikać w ciąży?

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu kobiety. Właśnie wtedy powinna ona szczególnie dbać o swoje zdrowie i samopoczucie. Obejrzyj film i dowiedz się, czego powinna unikać kobieta w stanie błogosławionym.

Redakcja abcZdrowie Stażysta/Rezydent, Warszawa
79 poziom zaufania

Droga Pani!

Insulinooporność, nadmierne owłosienie twarzy będące objawem hiperandrogenizmu, hiperprolaktynemia czynnościowa – wszystkie te symptomy występują w jednostce chorobowej zwanej zespołem policystycznych jajników (PCO). Jest to schorzenie bardzo częste, polegające na pojawieniu się cech androgenizacji w związku ze zwiększonym stężeniem męskich hormonów płciowych (testosteronu, androstendionu, DHEA-S), zaburzeniami cyklu miesiączkowego o typie cykli bezowulacyjnych (co najmniej 6 miesięcy), typowymi zmianami w badaniach hormonalnych. Dodatkowo w większości przypadków stwierdza się charakterystyczny obraz wielotorbielowatych jajników w badaniu ultrasonograficznym – stąd nazwa choroby.

Więcej o PCO można przeczytać w artykule, który znajduje się tutaj.

Proponuję zgłosić się do swojego lekarza rodzinnego/internisty lub bezpośrednio do ginekologa w celu zbadania, wykonania badania ultrasonograficznego narządu rodnego i wdrożenia diagnostyki i leczenia tego zespołu. Jest to bardzo ważne, gdyż zespół ten jest najczęstszą przyczyną problemów z zajściem w ciążę.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety