Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 7 8 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak leczyć nerwicę lękową u 30-latki?

Dzien dobry. Choruje na nerwice lekowa od 7 lat. Wachlarz moich dolegliwosci przez ten caly czas bardzo sie zmienial. Mialam w tym czasie 2 lata przerwy od choroby,ale niestety prawie rok temu okolo 4 miesiace po porodzie wpadlam w krotki epizod depresyjny i w tym samym czasie jak grom z nieba wrocila nerwica. Moje objawy to m.in kolatania serca zawroty głowy, niepokoj,lęk przed śmiercią, oslabienie i najgorsze to uczucie duszenia sie. Od 9 mc chodze na psychoterapie systematycznie 1 raz w tygodniu. Przyjmuje lek tritrico xr w dawce 75mg na noc( mysle ze to juz bardziej efekt placebo bo boje sie go nie brac). Jestem pod stala opieka psychiatry,ktory zaleca przede wszystkim sport. Moje objawy w duzej mierze odpuscily. Terapeuta bardzo mi pomaga. Jednak dusznosci wracaja,mam sklonnisci do hiperwentylacji. Od tego panicznego nabierania powietrza czuje rozpieranie w klatce piersiowej, bole miedzy lopatkami. Moje miesnie sa spiete.Prowadze notatki i wyszlo ze Przez caly miesiac jest ok,jednak na ok 12-10 dni przed miesiaczka moje lęki znacznie sie nasilaja,brak tchu dokucza 10× bardziej. Psychiatra twierdzi ze to normalne ze w tej fazie cyklu wszystko sie nasila. Moje pytanie brzmi, czy to Pms? Moze powinnam udac sie do ginekologa bo moze to wszystko to wina hormonow i ich zazywanie mnie wyleczy. Prosze o pomoc i jakies wskazowki. Z gory bardzo dziekuje za poswiecenie czasu na odpowiedz. Pozdrawiam.
KOBIETA, 30 LAT około miesiąca temu

Nerwica - kiedy warto udać się do specjalisty?

W przypadku istniejących zaburzeń lękowych u kobiet, ok tydzień przez miesiączką dochodzi bardzo często do nasilenia istniejących objawów- z uwagi na zmiany hormonów płciowych, które u kobiet mają niejako "ochronny" wpływ na zdrowie psychiczne. Same poziomy i zmiany stężeń hormonów nie muszą odbiegać w tym wypadku od normy- choć warto byłoby skonsultować się z ginekologiem. W przypadku, gdy byłyby one w normie objawy można łagodzić lekiem przeciwlękowym (nie mylić z uspokajającym). Pozdrawiam lek. Seweryn Segiet gabinetspectrum.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy