Zapytaj lekarza

1 , 0 1 1 , 4 4 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak leczyć silną bezsenność u 27-latki?

Witam, Mam 27lat i od kilku tygodni cierpię na bezsenność. Urodziłam dwa miesiące temu dziecko i 3tygodnie po porodzie zaczął się mój problem. Potrafię nie spać wogole. A gdy zbliża się wieczór mam lęki że nie będę i tak spać... Dostałam od lekarza lek trittico w dawce 50mg (1/3) przez pierwsze dwa dni działał na mnie doskonale. Usypiam w przeciągu 15min ale niestety na trzeci dzień przestał działać. Niewiem czy czekać czy zwiększyć dawkę. Proszę o pomoc.
KOBIETA, 27 LAT 2 miesiące temu

Co łączy bezsenność z depresją?

Czy depresja wpływa na zaburzenia snu? Psychiatra dr n. med. Michał Skalski wyjaśnia, jaki jest związek między depresją a bezsennością. Tłumaczy również, jaki charakter ma bezsenność w depresji.

Dzień dobry,
W sprawie zmiany leki czy dawki leku musi się Pani skonsultować z lekarzem prowadzącym, który ten lek Pani przepisał. Oprócz tego myślę, że warto zastanowić się nad przyczyną bezsenności - czy lekarz stwierdził depresję poporodową? Czy opieka nad dzieckiem jest dla Pani bardzo uciążliwa i stresująca? Czy ma Pani pomoc i wsparcie ze strony partnera/rodziny? Jeśli znajdzie Pani czas warto porozmawiać również z terapeutą.
Pozdrawiam serdecznie.

umów wizytę 0

Witam Panią
Jaką diagnozę postawił lekarz?
Czy Pani cierpi na depresję?
Istnieje wiele przyczyn bezsenności, zaburzeń snu.
Bezsenność ma najczęściej podłoże psychologiczne.
Do najczęstszych przyczyn bezsenności należą przeżywane emocje,
stres, nerwice, lęki, depresja i wiele innych.
Jednak rzetelną diagnozę można postawić tylko podczas
osobistej konsultacji, po wnikliwym wywiadzie i zbadaniu
okoliczności, które doprowadziły do opisanych przez Panią
zaburzeń snu.
Jeżeli chodzi o leczenie bezsenności, to nie można jej wyleczyć
samymi środkami farmakologicznymi, bowiem leki nasenne
nie leczą bezsenności, a jedynie pomagają zasnąć.
Jednakże tylko wtedy, gdy się je zażyje.
Poza tym, jeżeli leki nasenne przyjmowane są powyżej
4-6 tygodni, następuje przyzwyczajenie i rozwija się zjawisko
tolerancji – zachodzi konieczność przyjmowania coraz większych
dawek leku aby zasnąć. Jednocześnie organizm traci umiejętność
spontanicznego zasypiania bez leku.
Może też dojść do tego, że szyszynka zacznie coraz mniej
wytwarzać melatoniny w sposób naturalny.
Aby wyleczyć bezsenność i towarzyszące jej zaburzenia,
należy poznać dokładnie naturę Pani problemu,
dotrzeć do jego źródeł i na tej podstawie opracować
właściwą metodę terapii.
Dlatego zachęcam Panią do podjęcia psychoterapii.
Terapeuta pomoże Pani uporać się z bezsennością oraz jej
przyczynami i konsekwencjami a także pozostałymi problemami
natury psychologicznej.
Gdyby chciała Pani porozmawiać ze mną o problemie,
to zapraszam do kontaktu.
Istnieje możliwość konsultacji online,
np. za pośrednictwem komunikatora Skype.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz
psycholog
konsultacje@psycholog24online.pl
http://psycholog24online.pl

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
umów wizytę 0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety