Kobieta

Witam, mam na imię Justyna, w kwietniu kończę 20 lat. Ważę 68 kg, wzrost mam 168 cm. Mam problem z brzuchem, jak i z tak zwanymi boczkami, już mnie to denerwuje. Nie wiem, czy do zgubienia tłuszczu z brzucha i boczków mam biegać, robić brzuszki czy co? Nie powiem, bo lubię jeść, ale nie aż tak, by się opychać. Nie jestem aktywna, 3 razy dziennie schodzę z psem na dwór, nie jadę windą, tylko wchodzę po schodach. Ale co robić, proszę pomóżcie, doradźcie mi, jestem zdesperowana, bo aż wstyd, że mam taki brzuch. Pozdrawiam, Justyna z Poznania

Odpowiedź na pytanie znajduje się poniżej.
Zaufany specjalista Umów wizytę
Edytuj odpowiedź

Witam,

Twoja masa ciała jest prawidłowa i nie musisz stosować żadnych diet odchudzających. Aby zapobiec odkładaniu się tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha, warto przestrzegać paru zasad żywieniowych, które znajdziesz w artykule http://portal.abczdrowie.pl/dieta-na-odchudzanie-brzucha oraz http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki

Jeśli chodzi o ćwiczenia, polecam ćwiczenia na mięśnie brzucha:
http://portal.abczdrowie.pl/miesnie-brzucha-dolny-odcinek-0
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-brzucha
http://portal.abczdrowie.pl/pilates-na-plaski-brzuch
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenie-na-miesnie-brzucha-z-wykorzystaniem-przyrzadu
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenie-na-miesien-prosty-brzucha-0
oraz ćwiczenia ogólnorozwojowe, jakimi będą jazda na rowerze (także stacjonarnym) i pływanie, świetne także w zimie.

Aktywność fizyczna przyspiesza tempo przemiany materii, a tym samym utratę tkanki tłuszczowej. Jednak na efekty ćwiczeń trzeba czekać, czasem nawet kilka miesięcy.

Pozdrawiam

 Redakcja abcZdrowie
Redakcja abcZdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Witamy serdecznie!

Zebraliśmy dla ciebie dodatkowe informacje dotyczące tematów poruszanych w pytaniu. Skorzystaj z linków poniżej, aby dowiedzieć się więcej:

  • Ćwiczenia fizyczne – Ćwiczenia to najlepszy sposób na spalanie tkanki tłuszczowej. Wielu z nas przypomina sobie o tym wraz z nadejściem wiosny. Z każdym dniem rośnie liczba uprawiających jogging i jeżdżących na rowerze. Są to sprawdzone metody gubienia zbędnych kilogramów, jednak osoby zainteresowane osiągnięciem wymarzonej wagi w możliwie krótkim czasie, powinny wziąć pod uwagę ćwicz enia na odchudzanie.
  • Ćwiczenia na partie ciała – Ćwiczenia fizyczne umożliwiają wzmacnianie mięśni i spalanie tłuszczu z określonych partii ciała. Skuteczne odchudzanie wymaga wprowadzenia programu ćwiczeń zestawionych w taki sposób, aby spalanie tkanki tłuszczowej przebiegało w całym ciele. Dla osób z nadwagą najlepsze będą ćwiczenia na partie ciała takie jak brzuch, pośladki i uda, gdyż to przede wszystkim w tych miejscach gromadzi się nadmiar tłuszczu.

Nasi lekarze odpowiedzieli też na kilka podobnych pytań innych użytkowników:

Wyszukaj lekarza po opiniach