Zapytaj lekarza

1 , 0 2 7 , 8 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak odstawić lek przeciwdepresyjny?

Mam ciężką sytuację i w skrócie nie mogę otrzymać w tym momencie recepty na leki przeciwdepresyjne. I tak planowałem odstawianie i wiem że powinienem skonsultować to z lekarzem ale jak wspomniałem sytuacja jest skomplikowana. Czy mogę jakoś załagodzić objawy odstawienia? Co mniej więcej mnie czeka i przez ile? Lek jaki biorę to Zotral 50mg
MĘŻCZYZNA, 29 LAT 10 miesięcy temu

Nerwica - kiedy warto udać się do specjalisty?

Lek. Paweł Szadkowski
Lek. Paweł Szadkowski

Jeśli leczenie było prowadzone odpowiednio długo, przy odstawianiu leku objawy choroby nie powinny nawracać. Lek należy odstawiać stopniowo, nie można z dnia na dzień zaprzestać stosowania. Nie podał Pan, jak długo przyjmuje już ten lek, więc ciężko coś więcej określić. Proszę najpierw zmniejszyć dzienną dawkę (po pół, potem po ćwiartce), następnie co drugi dzień - takie odstawianie powinno trwać wiele tygodni.

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy