Zapytaj lekarza

1 , 0 2 1 , 0 8 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak pozbyć się mięśnia piwnego?

Witam, mam 21 lat, ważę 80 kg przy 178 cm wzrostu. Chciałbym zrzucić ok 5-6 kg i pozbyć się piwnego brzuszka, który nie jest jeszcze ogromnych rozmiarów, ale stał się też widoczny, zwłaszcza w pozycji siedzącej. Ile czasu powinno zająć mi uzyskanie pożądanych efektów i jaka jest najskuteczniejsza droga do celu?
21 LAT ponad rok temu

Czym jest żywność ekologiczna?

Jeżeli zależy nam na tym, by zdrowo się odżywiać, warto włączyć do diety żywność ekologiczną. Obejrzyj filmik i dowiedz się, jakie kryteria powinny spełniać produkty spożywcze, by zyskać miano ekologicznych.

Witam sredecznie! Rzeczywiście powinien Pan schudnąć ok 7-8 kg. Bardzo dobrze, że chce Pan zrzucić piwny brzuch, gdyż im większy obwód w talii, tym większe ryzyko cukrzycy, chorób serca i układu krążenia. Należy przede wszystkim zmienić swoje nawyki żywieniowe, które doprowadziły do nadwagi, na zdrowe. W osiągnięciu tych celów pomoże Panu dietetyk.

Dietetyk należący do Polskiego Towarzystwa Dietetyki, Polskiego Towarzystwa Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu, Polskiego Stowarzyszenia Dietetyków oraz Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej.
0

Witaj. Przede wszystkim powinieneś zacząć prawidłowo się odżywiać i być bardziej aktywnym fizycznie. Pamiętaj jednak, że stosowanie odchudzających diet bez opieki dietetyka/lekarza nie jest wskazane u nikogo, zwłaszcza tych tzw. diet cud, dlatego nie sięgaj po popularne diety odchudzające i nie stosuj ograniczenia kalorii na własną rękę. Nie oznacza to jednak, że nie możesz schudnąć bez niczyjej pomocy. Przede wszystkim zajrzyj do naszego działu http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-odzywianie i zacznij stosować się do zaleceń, które tam znajdziesz. Główną zasadą jest jedzenie o w miarę stałych porach (co 2-3 godziny) - 4-5 posiłków dziennie, 2-3 większych i 2 przekąsek (owoce, orzechy, jogurty naturalne, itp.). Unikaj za to tzw. bomb kalorycznych – gotowych kanapek i innych gotowych dań, produktów typu fast food, słodyczy (jedz je nie częściej niż 1 raz w tygodniu w małych ilościach) i słodkich napojów (napoje owocowe, nektary, napoje gazowane). Pamiętaj też o ćwiczeniach - co najmniej 3 razy w tygodniu po minimum 30 minut. Polecam Ci przeanalizowanie i zastosowanie się do porad zawartych w artykule http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy